رئیس بیمارستان سوانح و سوختگی بیمارستان شهید مطهری با اشاره به سوختگی پوست نوزاد در اثر استفاده از پوشک یک شرکت داخلی گفت: نمی‌توانیم پوشک استفاده شده برای نوزاد را عامل بروز این سوختگی بدانیم چرا که این مساله یک موضوع بسیار نادر در جهان است که بررسی و علت‌یابی آن نیاز به تشکیل کمیته پزشکی دارد.
کد خبر: ۸۵۸۱۰۲
آیا پوشک بچه را سوزاند ؟

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از آنا، چندی پیش خبری مبنی براینکه نوزادی بر اثر استفاده از پوشک، دچار سوختگی بسیار شدید شده است در فضای مجازی منتشر و عنوان شد که نوزاد در بیمارستان بهرامی بستری است. بر همین اساس خبرنگار با بیمارستان بهرامی تماس حاصل کرد و یکی از مسئولان بیمارستان عنوان کرد که علت اصلی بروز این اتفاق مشخص نیست و برای بررسی بیشتر، نوزاد به بیمارستان شهید مطهری انتقال یافته تا علت به درستی مشخص شود و تا آن زمان بیمارستان بهرامی هیچ‌گونه اظهار نظری در تایید و یا تکذیب این خبر نخواهد داشت.

برای پیگیری این موضوع، خبرنگار به بیمارستان سوانح و سوختگی شهید مطهری رفت. دکتر مصطفی ده مرده‌ئی، رئیس بیمارستان سوانح و سوختگی مطهری در گفت‌و گو با آنا درباره علت وقوع این سوختگی در نوزاد اظهار کرد: اتفاقی که برای این نوزاد حادث شده یک موضوع بسیار نادر در جهان است و تاکنون مشابه آن در هیچ جای دنیا دیده نشده است. بنابراین ما باید تمام جوانب را مورد بررسی قرار دهیم و تا دست یافتن به نتیجه علمی و قابل قبول در این خصوص، اظهار نظری نخواهیم کرد.

وی افزود: پوشک استفاده شده برای نوزاد در دست بررسی است و ادرار نوزاد را مورد آزمایش قرار دادیم و تا مشخص شدن نتیجه آزمایش، نوزاد را از نظر بیماری‌های زمینه‌ای، ارثی، تومور‌ها، خال و بسیاری از موارد دیگر مورد آزمایش قرار داده‌ایم که تاکنون به هیچ نتیجه تامل برانگیزی دست نیافته‌ایم اما علائم، نشان دهنده سوختگی بسیار شدید است.

دکتر ده مرده‌ئی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: برای بررسی علمی و دقیق‌تر باید کمیته‌ای با حضور متخصصان پزشکی قانونی، پوست و مو، سوختگی و بسیاری از تخصص‌های دیگر تشکیل شود تا نظرات حاصل شده در کمیته مورد بررسی قرار گیرد.

حال عمومی فرزندمان خوب است

پس از پایان گفت‌و‌گو، خبرنگار از رئیس بیمارستان درخواست کرد که اجازه ملاقات و گفت‌و‌گو با همراه این کودک را فراهم کند که دکتر ده‌مرده‌ئی از این موضوع استقبال کرد و از منشی دفتر خواست تا به بخش اعلام کند که خبرنگاری با هماهنگی ایشان وارد بخش می‌شود. زمانی که خبرنگار آنا وارد بخش شد پرستاران بخش، امکان ملاقات بسیار کوتاهی را با مادر نوازد فراهم کردند اما تاکید داشتند که این گفت‌و‌گو باید کوتاه انجام شود زیرا حضور همراه در کنار نوزاد الزامی است و احتمال بروز حادثه‌ای مانند سقوط از تخت برای نوزاد وجود دارد. در نهایت قرار شد مادر نوزاد به مدت چهار دقیقه در پشت درب بخش با خبرنگار آنا ملاقات داشته باشد و در این زمان کوتاه پرستار مراقب نوزاد باشد.

مادر این نوزاد می‌گوید: من در بیمارستان نجمیه زایمان کردم و کودک با سلامت کامل ترخیص شد، اما زمانی که به منزل آمدیم از پوشک یک شرکت داخلی تولید پوشک برای نوزادم استفاده کردم.

او می‌گوید: زمانی که نوزادم را پوشک کردم بعد از 40 دقیقه برای تعویض پوشک اقدام کردم که متوجه شدم آلت تناسلی نوزادم به شدت سیاه شده و از قسمت پشت نیز دچار سوختگی‌هایی شده است که در آن لحظه به شدت ترسیده بودم و سریعا به بیمارستان بهرامی مراجعه کردیم اما بعد از بستری و معاینه پزشکان اعلام کردند، نوزادمان برای بررسی و علت‌یابی باید به بیمارستان مطهری منتقل شود.

مادر این نوزاد گفت: ما 45 روز است که صاحب این فرزند شدیم اما تاکنون 4 عمل جراحی بر روی آن انجام دادند و قسمتی از پوست ران و کمر را به ناحیه سوخته پیوند زدند اما هنوز سیاهی بر روی بدنش وجود دارد و پزشکان می‌گویند که رفع این مساله زمانبر است.

وی در پاسخ به این سوال خبرنگار که چرا برای اولین بار عکس نوزاد خود را در فضای مجازی منتشر کردید، گفت: ما هیچ گونه تصویر و مطلبی در فضاهای مجازی منتشر نکردیم؛ اصلا در شرایطی نبودیم که بتوانیم به چیزی جز درمان فرزندمان فکر کنیم.

مادر این نوزاد حادثه‌دیده تصریح کرد: من صاحب دو فرزند پسر دیگر نیز هستم که برای هیچ یک از آنها چنین اتفاقی نیفتاده است اما خوشبختانه حال عمومی فرزندمان خوب است اما برای بررسی بیشتر و علت‌یابی باید در بیمارستان بستری شود.

در ادامه پیگیری علت این حادثه، خبرنگار آنا با شرکت تولید کننده این پوشک تماس گرفت اما آنها اعلام کرده اند که تمام دفاعیات خود را اعلام کرده‌اند و چیزی برای گفتن ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها