اختلالات نعوظی از جمله مشکلات رایج جنسی آقایان است که می تواند صرفا به دلیل خستگی یا استرس باشد. اما در برخی موارد عواملی برای بروز این مشکل وجود دارد که نادیده گرفته می شوند و می توانند جدی باشند. در این مطلب 9 مشکل سلامتی که ممکن است منجر به بروز اختلالات نعوظی شوند را عنوان می کنیم.
کد خبر: ۸۵۵۲۱۸
9 دلیل مشکلات جنسی آقایان

چربی زیاد در رگ های خونی مانع از نعوظ کامل

به گزارش جام جم سرا به نقل از تبیان، اگر اختلال نعوظی به طور طبیعی برطرف نشود و حتی به مرور تشدید پیدا کند، می تواند نشان دهنده ی تصلب شرایین باشد. این بیماری به واسطه ی تجمع چربی بیش از اندازه در جداره ی ها عروق خونی بروز می کند که با غلیظ شدن خون باعث سفت شدن عروق می شود. در نتیجه بدن به خوبی خون لازم را به منطقه ی تناسلی نمی رساند و نعوظ کامل رخ نمی دهد.

به گفته ی متخصصان، آقایانی که دچار اختلال نعوظی رفع نشده می شوند امکان دارد در سه تا پنج سال آتی دچار مشکلات قلبی عروقی مانند آنفارکتوس (سکته ی قلبی) شوند. اگر اختلالات نعوظی مانند عدم نعوظ سفت و پایدار برطرف نشود، باید به پزشک مراجعه کنید. معمولا اکثر آقایان به سختی در خصوص چنین مشکلی صحبت می کنند. اما توجه داشته باشید هر چه مشکل سریع تر بررسی شود، امکان درمان آن ساده تر خواهد بود.


دوچرخه سواری بیش از اندازه

درست است که دوچرخه سواری، ورزشی مفرح و عالی است، اما به آقایان توصیه می شود که در این ورزش دچار افراط نشوند، چون امکان دارد کیفیت نعوظ آنها را تحت تاثیر قرار دهد. صندلی دوچرخه سفت است و باعث کاهش 30 تا 60 درصد جریان خون در ناحیه ی آلت تناسلی می شود.

نتایج بررسی هایی که در دانشگاه کولوگن انجام شده نشان می دهد که 13 درصد ناتوانی جنسی در بین دوچرخه سواران مربوط به آنهایی است که در هفته بیش از 400 کیلومتر رکاب می زنند. به عقیده ی متخصصان دوچرخه سواری آقایان باید به سه ساعت در هفته محدود شود.


بیماری پارکینسون

افرادی که دچار بیماری پارکینسون می شوند، در معرض اختلالات نعوظی قرار دارند. برای بروز نعوظ کامل، عصب ها باید سیگنال هایی ارسال کنند، رگ های خونی نرم و شل شده و خون بتواند به راحت جریان پیدا کند و به ناحیه تناسلی برسد. متاسفانه در صورت بروز بیماری پارکینسون این سیگنال با تاخیر ارسال می شود.

افرادی که به این بیماری دچار شده اند و یا در ابتدای ابتلا هستند، باید در خصوص این مشکل نیز با پزشک خود مشورت کنند. مصرف برخی داروها مانند ویاگرا با نظر پزشک می تواند کمک کننده باشد.


داروها

داروهای ضدکلسترول، ضدافسردگی و غیره. این داروها نرمی و انعطاف پذیری رگ ها را کاهش می دهند و به این ترتیب روی نعوظ آقایان تاثیر می گذارند.

آقایان با مشاهده ی مشکلات جنسی باید به پزشک مراجعه کنند. درست است که اکثر آقایان در این خصوص با کسی صحبت نمی کنند، اما باید بدانند که تشخیص بموقع علت مشکل به درمان آن کمک زیادی می کند

در خصوص کلسترول خون همه چیز به میزان آن بستگی دارد. اگر میزان آن نگران کننده نباشد، بهتر است به جای مصرف دارو از روش های طبیعی برای تنظیم کلسترول استفاده کرد. البته اگر کلسترول بالا امری ژنتیکی باشد، مصرف دارو اجباری است. در این صورت پزشک برای مقابله با اختلالات نعوظی داروهای محرک جنسی مانند سیالیس، ویاگرا یا لویترا تجویز می کند.

در خصوص داروهای دیگری که باعث ایجاد اختلال در نعوظ می شوند نیز مصرف یکی از این داروها تجویز می شود. البته باید بدانید که تنها مورد منع مصرف این داروها برای رفع اختلالات نعوظی در صورت مصرف داروهای بعد از سکته ی قلبی یا داروهای ضد آنژین است، چون باعث افت شدید فشار خون می شوند.


دیابت

در اغلب موارد دیابت باعث بروز اختلالات نعوظی می شود. به عقیده ی متخصصان از بین 10 تا 15 درصد مردانی که از اختلالات نعوظی رنج می برند، 30 تا 50 درصد دیابتی هستند. با افزایش میزان قند خون، دیابت رگ های خونی و عصب ها را تخریب می کند و در این بین رگ ها و عصب های آلت تناسلی نیز بی نصیب نمی مانند.

توجه داشته باشید که داروهای تجویز شده برای کنترل دیابت و عوارض آن مانند فشار خون و کلسترول بالا نیز به طور غیر مستقیم در این مشکل اثر می گذارند. آقایان باید نسبت به اختلالات نعوظی پایدار هوشیار باشند و به پزشک مراجعه کنند.

توجه داشته باشید که مصرف دخانیات نیز رگ های خونی را خطر می اندازد و باعث بروز تصلب شرایین می شود. به این ترتیب نیز قطر عروق خون کاهش پیدا کرده و حالت ارتجاعی آنها کم می شود. در نتیجه امکان بروز اختلالات نعوظی بیشتر می شود.


کمبود تستوسترون

اختلالات هورمونی یعنی کمبود هورمون تستوسترون در آقایان باعث بروز مشکلات جنسی می شود. بهتر است به پزشک مراجعه کنید تا میزان این هورمون بررسی شود. اگر میزان آن ناکافی باشد با مصرف ژل و یا تزریق تستوسترون مشکل رفع می شود. البته تزریق در صورتی انجام می شود که مشکلاتی مانند بزرگی پروستات وجود نداشته باشد. در هر حال پزشک بهتر قادر به تشخیص و رفع مشکل است.


مصرف الکل

مصرف الکل در طولانی مدت به سلامت جنسی افراد آسیب می زند. الکل با به خطر انداختن سلامت رگ های خونی، عصب ها و کاهش ترشح تستوسترون توسط بیضه ها باعث ایجاد ناتوانی جنسی می شود.


افسردگی

افسردگی یکی از علل اصلی بروز اختلالات جنسی در آقایان و البته خانم ها است. باید بدانید که از هر 10 مورد اختلال جنسی، 9 مورد به مسائل روحی روانی مربوط می شود. استرس، ترس، اضطراب و همچنین افسردگی برای سلامت و نشاط جنسی افراد آسیب رسان هستند. فرد افسرده میل به هیچ کاری ندارد بنابراین طبیعی است که گرایشی به ایجاد روابط جنسی هم نداشته باشد.

آقایان با مشاهده ی مشکلات جنسی باید به پزشک مراجعه کنند. درست است که اکثر آقایان در این خصوص با کسی صحبت نمی کنند، اما باید بدانند که تشخیص بموقع علت مشکل به درمان آن کمک زیادی می کند. در خصوص افسردگی نیز باید فرد تحت درمان قرار بگیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها