مسئولان در حالی آمار فروش خودروهای انباشته شده در پارکینگ را با ذوق و شوق اعلام می کنند که؛ فروش این محصولات به قیمت باخت مردم است.
کد خبر: ۸۵۴۸۰۱
ذوق زدگی مسئولان صنعت به قیمت باخت مردم

به گزارش جام جم آنلاین،نامه وزرای اقتصاد٬ صنعت٬ رفاه و دفاع به روحانی درباره اوضاع رکودی اقتصاد کشور « در صنعت خودرو، صورت‌های مالی زیان انباشته ای معادل ۴.۲۰۰ میلیارد تومان را نشان می دهند و این در حالی است که به دلیل بحران نقدینگی٬ صنعت مزبور در معرض توقف است و موجودی انبار محصول خودروسازان به متجاوز از ۱۰۰.۰۰۰ خودرو کف کارخانه رسیده است.» دولت هم مبارزه با کمپین خودرو و چاره اندیشی برای خروج از رکود این صنعت را آغاز کرد.

ماهها بود که عده ای از مردم هم پیمان شده بودند که خودرو نخرند و اعتراض خود را نسبت به افزایش قیمت خودر و کیفیت آنها به دولت اعلام کنند تا بلکه فرجی شود و قیمت ها کاهش و یا کیفیت افزایش یابد.اما تصمیم اخیر دولت همه این امیدهای واهی را نقش برآب کرد.دولت یازدهم با تصویب اعطای وام 25 میلیون تومانی خودرو از خودروسازان حمایت کرد و مردم را تنها گذاشت.

برخی بر این باورند که مردم همچنان باید مقاومت کنند و خودرو نخرند.چون تسهیلات جدیدی که این روزها به مردم پرداخت می کند، به نفع مردم نیست و خریداران در ازاء وام دریافتی متناسب با نوع، قیمت خودرو و مدت زمان بازگشت پول، باید بازپرداخت های نامتعارف داشته باشند.

بر خلاف روال معمول فروش های لیزینگی خودرو که وام ها به صورت اقساط ماهانه پرداخت می شدند، خودروسازان این بار اقساط را در قالب چک های 6 ماهه دریافت می کنند. در میان 12 هزار خودروی فروخته شده در روز اول طرح ، رتبه یک متعلق به پراید بوده است.نوع انتخاب خودروهای خریداری شده نشان می دهد که، پایین بودن سطح درآمد مصرف کننده موجب فروش بالای پراید در میان متقاضیان شده است.

سوال قابل تعمق آن که، خریداری که سطح حقوقش کارگری است و اگر مجموع دریافتیش در خوشبینانه ترین حالت حتی یک میلیون تومان باشد، آیا توان آن را دارد که ماهانه 704 هزار تومان (حداقل اقساط وام خودرو که این میزان در صورتی که مدت زمان بازپرداخت وام طولانی باشد، بیشتر می شود) از حقوق خود را کنار بگذارد و در عین حال سایر هزینه های زندگی خود را نیز تأمین کند.

معلوم نیست خودروهای بی کیفیت ماهها خوابیده در پارکینگ ها، درچندمین روز فعالیت خود صاحبانشان را به سمت نمایندگی ها برای تعویض قطعه یا تعمیرهدایت خواهند کرد.با افزایش تعداد مراجعین به تعمیرگاهها وهزینه تراشی خودروها، کار فعالان این صنف رونق بیشتری می گیرد و دراین چرخه معیوب ،از هر جهت که نگاه کنیم این خریدار است که بازنده است.

سهیلا فلاحی –جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۷
بی نام
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۹
۰
۰
واقعا از دولت تدبیر وامید بعیدبود اینگونه مردم را فدای بی كفایتی خودروسازان كند. واقعا جواب خدا را چه میدهند؟!
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۹
۰
۰
مردم ما همون مردمن ! .... كه خودشون رو با اون وضعیت دریافت سبد كالا اثبات كردن ! ... اگر هم نخریدن چون پول نداشتن ولی حالا با وام دارن میرن زیر قرض كه خودرو !!! بخرن ... ما هیچ چیزمون شبیه كشور های دیگه نیست حتی اتحادمون ... واقعا لیاقت شما مردم این ؟
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۹
۰
۰
با سلام خدمت ملت ایران . آقای دولت تدددددددبیر واومید كدام تدبیر آخه برادر عزیز تاكی باید هزینه مدیران بیكفایت صنایع را مردم پرداخت كنند و مدیران شركتهای خودروساز كارانه وپاداش میلیونی ومیلیاردی بگیرند والله مدیران شركت مرسدس بنز هم اینقدر درآمد ندارند همیشه پول یا مفت به این خودروسازای تزریق می كنید وآنها هم اختلاس میكنند وكسی هم حق نقد این مدیران را ندارد وگرنه حكمشان اعدام بود.بجای وام غیر ضروری خودرو بیایید وام ازدواج را25 میلیونی كنید تا این جوانان بر سرزندگیشان بروند.وخدا هم از شما راضی باشد .شاید كمی جلوی خیلی از آسیب ها و فساد ها گرفته شود ...
سید مصطفی- ف
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۹
۰
۰
مردم بدانند فكر باز پرداخت این وام كردهید آیا به زندگی شما لطمه وارد نمیكند
گلبرگ مغرور
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۹
۰
۰
.....جای تاسف داره
احمد
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۰
۰
۰
من موندم وقتی اون هفته خود مدیر سازمان آمار و ارقام ایران میگه در ایران آمار و ارقام واقعی نیست و هر ارگان و سازمانی برای خودش آمار اعلام میكنه ...توقع دارید ما ارقام اعلام شده توسط خودروسازان رو باور كنیم؟؟؟فقط چیزی كه این و سط معلوم شد دست دولت تدبیر و امید برای مردم رو شد...
رحیمی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۰
۰
۰
...آیا بهتر نبود دولت تدبیر و امید به جای این ....به حال جوانان مجرد - بیكار و معتادان میكرد ؟
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها