«اعلام فوری زلزله‌های تهران»، فکرش را بکنید، کسی بتواند قبل از زلزله شما را خبر کند؛ آن هم در فضایی که خبرها از تغییرات جوی، گرم شدن زمین و افزایش حوادث غیرمترقبه هر روز اعلام ‌شده و در فضای مجازی شایعاتی در این‌ خصوص مدام دست به دست می‌شود.
کد خبر: ۸۵۳۱۸۳
گول خوردن از شما، پول به جیب زدن از آنها

دلتان حتما می‌خواهد که کسی باشد که خبر زلزله را به شما بدهد، اصلا شاید داشتید به همچین چیزی فکر می‌کردید که پیامکش دست شما رسید.

متن دقیق پیامکش این است: اعلام فوری زمین‌لرزه‌های تهران، ارسال عددی و البته این توضیح که به ازای هر پیامک صد تومان از شما کم می‌شود. می‌گویند دروغ هرچه بزرگ‌تر باشد، باورش آسان‌تر می‌شود، از طرفی صد تومان هم لابد آن‌قدری نیست که کسی را بی‌پول کند، پس احتمالا ارزش امتحان را دارد.

راستش لطفا شما امتحان نکنید، ما امتحان کردیم، نه برای این‌که باورمان شده باشد، یا صد تومان را ناچیز بدانیم، نه! بلکه به این خاطر که بشود چیزی نوشت تا دست این‌گونه پیامک‌های تقلبی و غیرواقعی رو شود.

بعد از ارسال عدد مورد نظر، پاسخ این بود: «در صورت حادث شدن زمین‌لرزه‌های بیشتر از 3.5 ریشتر در استان محل سکونت شما و شهرهای مجاور، سریعا به شما مشترکین اطلاع داده خواهد شد.» از این پاسخ مشخص است که «از کرامات شیخ ما این است شیره را خورد و گفت شیرین است»، خبر هر زلزله بزرگ‌تر از 3.5 ریشتر در همه رسانه‌های کشور اعلام می‌شود و مسلما نیازی نیست کسی به دلیل ارسال مجدد آن برای شما، پولی دریافت کند، گیریم فقط صد تومان!

اما داستان فقط این پیامک نیست. هر روز قرار است شما با یک پیامک لاغر شوید، روز بعد با یک پیامک و ارسال ماه تولدتان، همسر مورد علاقه‌تان را پیدا کنید حتی برایتان پیامک می‌آید که می‌خواهند کانون خانواده‌تان را گرم‌تر کنند، وام بدون سود می‌دهند، ماشین قسطی با کمترین بهره، خوشبختی مطلق و هزاران وعده دیگر که خرجش صد تومان است و زحمتش ارسال یک عدد. لطفا گول نخورید، چون با هر بار گول خوردن هر کدام از ما، جیب دیگرانی پُرتر می‌شود.

مستوره برادران نصیری - روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها