با انتقال دانش فنی تولید سه داروی مربوط به سرطان و پیوند عضو به داخل کشور، به زودی شاهد تولید این داروها در ایران و قطع شدن واردات آنها خواهیم بود.
کد خبر: ۸۵۰۹۸۲
تولید ۳ داروی پیوند عضو و سرطان در کشور

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، پس از مذاکراتی که وزیر کشور و رئیس سازمان غذا و دارو با داروسازان معتبر خارجی انجام داده است، پای این داروسازان برای سرمایه‌گذاری در ایران باز شده است و در آخرین سرمایه‌گذاری، شرکت آستلاس به عنوان یکی از غول‌های داروسازی دنیا که پیش از این محصولاتش به صورت وارداتی در ایران مورد استفاده قرار می‌گرفت، برای سرمایه‌گذاری و انتقال دانش فنی به ایران آمد.

این شرکت قصد تولید داروهایی در زمینه ارولوژی و پیوند عضو را دارد و در اولین اقدام با همکاری یک شرک داروسازی داخلی و ایجاد یک خط تولید، اقدام به تولید 2 داروی وزیکر و اومونیک کرده است.

به گفته مارکوس وبر مدیرعامل شرکت دارویی آستلاس؛ در خاورمیانه، آفریقای شمالی و کشورهای جنوب صحرای آفریقا تولید این داروها در مرحله اول به صورت بسته‌بندی ثانویه خواهد بود و به زودی تولید به صورت بسته‌بندی اولیه نیز آغاز می‌شود.

وی همچنین با تأکید بر اینکه که داروی پروگراف به عنوان پرمصرف‌ترین داروی پیوند کبد و کلیه در دنیا نیز در ایران تولید خواهد شد، گفت: پیش‌بینی ما این است که با انتقال دانش فنی، داروهای وزیکر و امونیک تا 2 سال آینده صددرصد در ایران تولید شود، اما داروی پروگراف نیاز به خط تولید خاصی دارد که امیدواریم هر چه زودتر در ایران راه‌اندازی شود.

وی در مورد محصولات دیگر این شرکت گفت: دیگر داروهای ما در ایران هنوز به ثبت نرسیده‌اند و به صورت تک‌نسخه عرضه می‌شوند که این داروها بیشتر مربوط به بیماران سرطانی است.

داروی اومنیک برای درمان هیپرپلازی خوش‌خیم پروستات استفاده می‌شود و داروی وزیکر نیز برای درمان مثانه بیش‌فعال، اما در این میان، به جهت اینکه پیوند کلیه و کبد با موفقیت انجام شود و سیستم ایمنی بدن انسان، کلیه و کبد جدید را پس نزند، نیاز به دارویی است تا این عمل با موفقیت انجام شود که اکنون صددرصد پیوند کبد دنیا و 90 درصد پیوند کلیه نیاز به داروی پروگراف دارد که این دارو با همکاری شرکت آستلاس در ایران به زودی به تولید صددرصد نیز خواهد رسید.

عبداللهی یکی از مدیران سازمان غذا و دارو در این زمینه گفت: مهمتر از تولید دارو، آمدن یک شرکت مهم و بین‌المللی به ایران است که موجب انتقال دانش، تولید و همچنین استمرار تأمین دارو می‌شود.

وی با بیان اینکه این شرکت‌های دارویی به صورت پله‌پله و مرحله‌ای وارد ایران می‌شوند، گفت: آنها خطوط تولیدی که در ایران وجود دارد را تست کرده و ابتدا به صورت بسته‌بندی و سپس تولید صددرصدی وارد ایران خواهند شد.

وی بدون اشاره به نام خاصی به دارویی گفت: داروهایی که امروز رونمایی شد، برای پیوند و سرطان کاربرد دارد، اما برای ما هرکدام از داروهای خارجی که به تولید داخل می‌رسد سه اهمیت ویژه دارد، اولی، ارزبری کشور کمتر می‌شود و دوم، دانش فنی به داخل ایران انتقال می‌یابد. همچنین در تأمین دارو نیز استمرار خواهیم داشت و با کمبود دارو مواجه نمی‌شویم.

عبداللهی تأکید کرد: شرط ورود خارجی‌ها به ایران، انتقال دانش است و ما 18 ماه به این شرکت‌ها فرصت می‌دهیم تا دانش خود را به داخل ایران منتقل کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها