نماینده سازمان ملل در امور یمن:

ایران همیشه مخالف جنگ و حامی صلح بوده است

نماینده سازمان ملل:

حل و فصل بحران یمن نظامی نیست

نماینده سازمان ملل متحد در امور یمن با بیان اینکه اقدام نظامی راه حل بحران این کشور نیست، بر حل و فصل بحران یمن از طریق سیاسی تاکید کرد.
کد خبر: ۸۴۹۰۴۸
حل و فصل بحران یمن نظامی نیست

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، شبکه خبری المیادین روز شنبه گزارش داد، اسماعیل ولد الشیخ احمد در نامه ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد با اشاره به اوضاع فاجعه بار انسانی در یمن، تصریح کرد: اقدام نظامی راه حل بحران یمن نیست و مذاکرات صلح زمینه را برای اوضاع بهتر یمن فراهم می کند.

به گفته وی، همه الان فهمیده اند که راه حل درگیری ها در یمن نظامی نیست و گفت وگوهای صلح زمینه را برای آینده بهتر این کشور فراهم می کند ولی مواضع طرف های مربوطه در بحران یمن همچنان متفاوت است.

نماینده سازمان ملل در این نامه اشاره کرده که مذاکرات سیاسی یمن بار دیگر با مطرح کردن شرایط اضافی لغو شده است.

وی در نامه اش به شورای امنیت به این موضوع نیز اشاره کرده است که تا زمانی که جنگ در یمن جریان داشته باشد عملیات خرابکارانه تروریست ها هم در این کشور به سهولت انجام می شود.

ولد الشیخ احمد درباره اوضاع داخلی و معیشتی مردم یمن گفت: شهروندان یمنی از نادیده گرفتن قوانین جنگی و حقوق بشر در رنجند و اوضاع در شهر تعز در مرکز یمن بسیار اسفبار است و جنگ شب و روز در این منطقه جریان دارد.

نماینده سازمان ملل در امور یمن تاکید کرد: ارتش و نیروهای جنبش مردمی انصارالله پایبندی خود را به اجرای قطعنامه 2216 در خصوص یمن اعلام کرده اند.

ولد شیخ افزود: با همکاری کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس به دولت مستعفی و فراری یمن تاکید کرده که به شرایطش برای شرکت در گفت وگوهای صلح پاسخ داده شده است.

وی تاکید کرد که با طرف های یمنی به منظور مشخص کردن زمان و مکان و مکانیزم مذاکرات برای حل و فصل بحران یمن تماس گرفته است.

عربستان و 9 کشور عربی دیگر به جز عمان با همراهی آمریکا از ششم فروردین با حملات هوایی، دریایی و زمینی یمن را هدف قرار داده و تاکنون بیشتر تاسیسات زیربنایی، خدماتی، بیمارستان ها، مدارس و منازل مردم این کشور را بمباران کرده اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها