سیاست های مبارزه با قاچاق کالا طی یک دهه گذشته بودجه و انرژی بسیاری را از کشور گرفته است با این وجود آنچه در عمل با آن مواجه هستیم، گسترش روزافزودن اقلام قاچاق در بازار داخلی است.
کد خبر: ۸۴۸۰۹۱
جای خالی برند داخلی در صنعت نساجی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، این روزها نه فقط گوشی موبایل و انواع لوازم خانگی و صوتی و تصویری بلکه حتی تا جزیی ترین کالاهای مصرفی در منازل ما ایرانیان بصورت قاچاق وارد کشور می شود؛ از بالش و حوله حمام تا کفش پوش و رو تختی و انواع کالای خواب و حمام.

عرضه گسترده این اقلام نه بصورت پنهان و در خفا بلکه کاملا عیان و با تبلیغات گسترده در فروشگاهها انجام می شود و فروشندگان داخلی تحت عنوان برندهای دهان پرکن ترک و چین و ... سلیقه و نیاز مصرف کننده ایرانی را به سمت کالاهای خارجی سوق می دهند. این درحالی است که بسیاری از این اقلام با کیفیت بالاتر توسط صنایع نساجی داخلی تولید می شود اما بدلیل مشکلات برندینگ، نتوانسته در سبد خرید خانوار ایرانی جایی برای خود باز کند.

البته ناگفته نماندکه سهم و نفوذ برندهای مهم صنعت نساجی در سیستم خرده فروشی تقریبا نزدیک به صفر است اما حتی با وجود چند برند نسبتا شناخته شده از جمله نساجی بروجرد که اخیرا در حوزه برندینگ فعالیتهایی را انجام داده است، متاسفانه بسیاری از خانوارهای ایرانی، برندهای خارجی را حتی در صورت بی‌کیفیت و تقلبی‌ بودن به برندهای ایرانی ترجیح می‌دهند.

این مساله نشان می دهد وزارت صنعت باید برنامه جامعی برای تغییر و اصلاح این جریان تدوین کند چرا که هر چه زمان می گذرد، کالاهای خارجی و قاچاق در سبد مصرف و خانه ما ایرانی ها، رخنه بیشتری پیدا می کند و هر زمانی که از دست می رود، فرصتی را از تولید کنندگان داخلی سلب و در اختیار تولید کنندگان خارجی قرار میدهد تا با کمترین هزینه، بازار ایران را فتح و در کنج خانه ما ایرانی ها جا خوش کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها