محققان ابزاری ابداع کرده اند که به نخاع بیمار پیوند زده می شود و پالس های الکتریکی آن باعث تسکین درد مزمن در ناحیه پشت بدن می شود.
کد خبر: ۸۴۷۵۹۴
تسکین درد ستون فقرات با ایمپلنت نخاعی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، اولین ایمپلنت نخاعی در جهان به عنوان راهی موثر برای کاهش درد در ستون فقرات تلقی می شود.

پزشکان بیمارستانی در سیدنی این ابزار را به نخاع یک بیمار 60 ساله استرالیایی پیوند زده اند و معتقدند که این فناوری می تواند به تکیه بر داروهای مسکن پایان دهد.

این ابزار با تحریک نخاع و ارسال پالس های الکتریکی از طریق سیستم عصبی، مغز را گمراه می کند و موجب می شود که بیمار به جای احساس درد، حس سوزن سوزن شدن خوشایندی را تجربه می کند.

بیمار استرالیایی که 30 سال گرفتار درد مزمن بود، پس از پیوند گفت که دردهایش به شدت کاهش یافته است و از زندگی لذت می برد.

این روش که یک درمان پیشگام محسوب می شود، می تواند به میلیون ها بیمار کمک کند تا از تکیه مادام العمر به داروهای مسکن پرهزینه پرهیز کنند و حتی امکان به کارگیری آن برای کمک به مبتلایان به پارکینسون وجود دارد.

به گفته «کلیر باله»، رییس تحقیقات پارکینسون انگلیس، این ابزار می تواند گزینه مهمی در روش های مقابله با درد در مبتلایان به پارکینسون باشد، هر چند لازم است که مطالعات بیشتری در این زمینه خاص صورت بگیرد تا انواع دردهای مبتلایان به این بیماری و تعیین کارآمدترین روش برای برخورد با آن دردها مشخص شود.

آزمایش این ابزار همچنان ادامه دارد و قرار است 30 بیمار دیگر این ایمپلنت را دریافت کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها