20 پرونده علیه باشگاه های فوتبالی ایرانی در فیفا وجود دارد

محکومیت استقلال به پرداخت یک میلیون دلار

معاون بین الملل اتحادیه فوتبال که پیگیری شکایت تعدادی از بازیکنان استقلال به فیفا را بر عهده دارد، آخرین وضعیت شکایت شش بازیکن خارجی این باشگاه را تشریح کرد و گفت: طبق حکم فیفا، استقلال به این شش بازیکن باید افزون بر یک میلیون دلار پرداخت کند.
کد خبر: ۸۴۴۷۹۸
محکومیت استقلال به پرداخت یک میلیون دلار

به گزارش جام جم ورزشی، علی اصغر مانوسی فر که بنا به درخواست بهرام افشارزاده، مسئولیت بررسی شکایت تعدادی از بازیکنان استقلال به فیفا را بر عهده دارد، در گفت وگو با ایرنا درباره آخرین وضعیت این شکایات، اظهار کرد: در حال حاضر از طرف شش بازیکن خارجی استقلال در فیفا شکایت داریم.

معاون بین الملل اتحادیه فوتبال افزود: خوشبختانه دو شکایت در طول یکسال گذشته در دادگاه عالی ورزش بررسی و حل و فصل شد که این شکایت ها مربوط به آرزه کاماچو و گوران یرکوویچ بازیکنان خارجی ادوار قبلی استقلال بود.

وی گفت: هم اکنون شش پرونده در ارتباط با شکایت بازیکنان خارجی استقلال در فیفا داریم که باشگاه استقلال پیش از این و در ادوار قبلی در خصوص این شکایات از سوی کمیته تعیین وضعیت بازیکنان و شورای حل اختلاف فیفا محکوم به پرداخت حق و حقوق بازیکنان خارجی شده است و متاسفانه این احکام نهایی شده اند.

به گفته معاون بین الملل اتحادیه فوتبال، پرونده این بازیکنان در مرحله بعد به کمیته انضباطی فیفا تسلیم شده است و کمیته یاد شده، این اختیار را دارد که تنبیهات و مجازات هایی از جمله کسر امتیاز را برای باشگاه استقلال لحاظ کند البته تمام تلاش خود را کرده ایم تا کسر امتیاز روی ندهد.

وی گفت: چنانچه باشگاه استقلال اقدام عملی در رابطه با پرداخت حق و حقوق بازیکنان خارجی خود انجام ندهد، طبیعی است که کمیته انضباطی فیفا برخورد می کند.

مانوسی فر افزود: البته ما به صورت مرتب در حال مذاکره و مکاتبه با بخش های مختلف و مرتبط فیفا از جمله کمیته انضباطی و مدیریت حقوقی فدراسیون بین المللی فوتبال هستیم و امیدواریم با برطرف شدن مشکلات مالی استقلال، اقدام مثبتی در رابطه با تسویه حساب و حل و فصل این شکایات شود.

معاون بین الملل اتحادیه فوتبال با بیان اینکه جی لوید ساموئل، رودریگو توزی، لیام ردی، گوران لاوره، کاروالینهو و هنکه شش بازیکن خارجی پیشین استقلال هستند که برای دریافت حق و حقوق شان به فیفا شکایت کرده اند، گفت: مبلغی که باید به این شش بازیکن پرداخت شود، افزون بر یک میلیون دلار آمریکاست.

وی افزود: متاسفانه شکایات زیادی از باشگاه های لیگ برتر و حتی دسته یک فوتبال ایران در فیفا وجود دارد که این مساله زیبنده فوتبال ایران نیست.

به گفته مانوسی فر، هم اکنون افزون بر 20 شکایت از ناحیه بازیکنان خارجی به طرفیت باشگاه های ایرانی در فیفا وجود دارد که مشکل اصلی این پرونده ها، مشکلات مالی باشگاه هاست و اگر مشکلات مالی باشگاه برطرف شود، این پرونده ها نیز حل و فصل می شود. ما تمام تلاش مان را می کنیم تا از ناحیه این پرونده ها، اتفاق ناگواری رخ ندهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها