اصل بر آن است که برج‌های آسمانخراش و ساختمان‌های متنوع، ساخته دست بشر هستند، اما اگر روزی برجی از انسان ساخته شده باشد، چه؟!
کد خبر: ۸۴۴۳۱۳
ساخت برجی از انسان

هر سال، ماه اکتبر، مردمان شهر تاراگونا در اسپانیا دور هم جمع می‌شوند تا با بالا رفتن از روی شانه‌های یکدیگر، در رقابت برج انسانی شرکت کنند.

در این مسابقه نهایتِ همکاری و کار گروهی توسط همه افراد، از مرد 95 ساله گرفته تا کودک پنج ساله، انجام می‌شود تا برج انسانی 9 طبقه ساخته شود.

تاریخ پیدایش این رقابت به اواخر قرن 18 میلادی در نزدیکی شهر والس برمی‌گردد. در طول این مدت، غیر از هماهنگی مردم، لباس آنها نیز از اهمیت خاصی برخوردار بوده است.

اعضای هر تیم، همگی لباس‌های روشن همراه با ارسی‌های مشکی می‌پوشند و به آرامی، با پشتیبانی و فشار جمعیت کثیری از مردم، با نظم خاصی از روی یکدیگر بالا می‌روند.

سخت بودن این کار باعث می‌شود که گاهی تلاش‌ها بی‌نتیجه باشند، لذا به هر تیم، پنج نوبت مهلت داده می‌شود و در نهایت داوران براساس سه مورد از بهترین تلاش‌های انجام شده هر گروه، به آنها امتیاز می‌دهند.

شکل و ارتفاع سازه در امتیازدهی از ارزش بالایی برخودار هستند. نکته جالب و البته عجیب آن است که در بالاترین نقطه برج، باید یک کودک قرار بگیرد!

چمدان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها