چگونه شب راحت بخوابیم؟

راه‌حلی موثر برای بی‌خوابی

علاوه بر برخی عادات نادرست که خواب را بر چشم ها حرام می کنند برخی مواد غذایی نیز هستند که باعث بی خوابی و بدخوابی می شوند.
کد خبر: ۸۴۱۳۱۶
قبل از خواب این ها را نخورید

خوابی راحت و باکیفیت برای سالم ماندن لازم و ضروری است. بدن انسان از خواب برای ترمیم سلول های بدن و آماده سازی آن ها برای شروع روزی جدید استفاده می کند. اما علاوه بر برخی عادات نادرست که خواب را بر چشم ها حرام می کنند برخی مواد غذایی نیز هستند که باعث بی خوابی و بدخوابی می شوند. در این مطلب شما را با این مواد غذایی بیشتر آشنا می کنیم. لطفاً با ما باشید.

مواد غذایی چرب

برای داشتن خوابی راحت غذاهای چرب از نوع همبرگر، سیب زمینی سرخ کرده، پیتزا و غیره را فراموش کنید. این مواد غذایی به زمان بیشتری برای هضم شدن نیاز دارند و مدت زمان به خواب رفتن را به تأخیر می اندازند.

سلامت نیوز نوشت: برای داشتن خوابی عمیق و راحت لازم است که دمای بدن پایین باشد. برخی ادویه ها باعث افزایش دمای بدن شده و بنابراین خواب را بر هم می زند.

پروتئین ها

برای وعده ی شام غذای سبکی میل کنید و به ویژه از مصرف گوشت بپرهیزید. گوشت های قرمز مانند هر غذای پرچرب دیگر به مدت زمان بیشتری برای هضم نیاز دارند و همین مسئله باعث بدخوابی می شود. بهتر است برای وعده ی شام گیاهخوار شوید و از سوپ سبزیجات به همراه ماست و غذاهای سبک دیگر استفاده کنید.

بستنی

اگر طرفدار این هستید که مقابل تلویزیون بنشینید و حین تماشای فیلم های کمدی یک پیاله بستنی نیز میل کنید بهتر است کمی هشیار باشید. چون بستنی باعث بیخوابی می شود. بستنی علاوه بر دارا بودن مواد چرب حاوی قندهای زودجذب نیز هستند که به بدن انرژی می دهند و به همین دلیل مانع از به خواب رفتن می شوند.

برخی سبزیجات

سبزیجاتی مانند بروکلی، کلم، گل کلم، پیاز و غیره برای سلامتی فوق العاده اند اما بهتر است این سبزیجات را در وعده ی ناهار میل کنید. چون باعث ایجاد نفخ معده و گاز می شوند و در روند خواب اختلال ایجاد می کنند.

مواد غذایی ادرارآور

کرفس، هندوانه، انواع بری ها، خیار و غیره که سرشار از آب و مدر هستند باعث ایجاد اختلال در خواب می شوند؛ زیرا بعد از مصرف آن ها مجبور خواهید بود در طول شب بیدار شده و به دستشویی بروید. به همین دلیل توصیه می شود که از مصرف این مواد غذایی قبل از خواب خودداری کنید.

غذاهای تند و پرادویه

برای داشتن خوابی عمیق و راحت لازم است که دمای بدن پایین باشد. برخی ادویه ها باعث افزایش دمای بدن شده و بنابراین خواب را بر هم می زند. مصرف میزان بالای ادویه ها و غذاهای تند همچنین باعث تحریک و سوزش معده می شود. این دو دلیل کافی است که غذاهای تند را در وعده شام میل نکنید.

برای داشتن خوابی راحت غذاهای چرب از نوع همبرگر، سیب زمینی سرخ کرده، پیتزا و غیره را فراموش کنید. این مواد غذایی به زمان بیشتری برای هضم شدن نیاز دارند.

قهوه

این نوشیدنی حاوی میزان زیادی کافئین است که مانند قند باعث به تأخیر انداختن حالت خواب آلودگی می شود. در نتیجه در روند خواب اختلال ایجاد می کند. این اتفاق بعد از مصرف نوشیدنی های گازدار نیز رخ می دهد.

شکلات سیاه

بهتر است بدانید که شکلات سیاه حاوی کافئین و تئوبرومین است. این مواد محرک باعث افزایش ضربان قلب شده و باعث بیخوابی می شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها