مجرم سابقه دار را شناسایی کنید

خرید خودروی ۱۳۰ میلیون تومانی با چک جعلی

متهم سابقه‌داری که خودروی ۱۳۰ میلیون تومانی را با چک جعلی خریداری کرده و در ادامه همان خودرو را با قیمت ۹۰ میلیون تومان به شخص دیگری فروخته است تحت پیگرد پلیس آگاهی است.
کد خبر: ۸۴۰۱۳۷
خرید خودروی ۱۳۰ میلیون تومانی با چک جعلی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پلیس آگاهی تهران بزرگ، 29 تیر 94 شخصی با مراجعه به کلانتری 136 فرجام به مأموران اعلام کرد شخصی با ارائه یک فقره چک تضمینی اقدام به خرید یک دستگاه خودروی سواری از وی به مبلغ 130 میلیون تومان نموده که در زمان مراجعه به بانک متوجه شده است چک، مجعول و فاقد هرگونه اعتبار است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع جعل و به دستور دادیار ششم دادسرای ناحیه 4 تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

مالباخته پس از حضور در اداره سیزدهم پلیس آگاهی به کارآگاهان گفت: چندی پیش از طریق انتشار آگهی در یکی از روزنامه ها قصد فروش یک دستگاه خودروی سواری به مبلغ 130 میلیون تومان را داشتم تا اینکه شخصی با بنده تماس گرفت؛ پس از توافق اولیه بر سر قیمت، شخصی حدوداً 40 ساله در ساعت 20 مورخه 25 تیر 94 به در منزل بنده واقع در قنات کوثر مراجعه و خود را خریدار خودرو معرفی کرد؛ با توجه به توافقی که بر سر قیمت خودرو داشتیم، این شخص پس از بازدید دقیق خودرو یک فقره چک بین بانکی به بنده تحویل داد و من نیز پس از تنظیم قرارداد اولیه فروش خودرو (قولنامه)، خودرو را به همراه تمامی مدارک مالکیت به ایشان تحویل دادم و قرار شد تا در چند روز آینده نسبت به انتقال قانونی اسناد مالکیت خودرو اقدام کنیم.

وی افزود: با اطمینان از اینکه یک فقره چک تضمین شده بین بانکی تحویل گرفته‌ام، چند روز پس از فروش خودرو به شعبه بانک مراجعه کردم تا چک 130 میلیون تومانی را وصول کنم که در کمال تعجب به بنده اعلام شد که این چک جعلی بوده و فاقد هر گونه اعتبار است.

در ادامه رسیدگی به پرونده، دستور توقیف خودرو در سیستم جامع پلیس آگاهی ثبت شد تا نهایتا واحد گشت آشکار پلیس آگاهی در جنوب غرب تهران اقدام به شناسایی و توقیف خودرو می‌نماید؛ راننده خودروی توقیفی پس از انتقال به اداره سیزدهم پلیس آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت خودرو را در یک نمایشگاه خودرو در منطقه اسلامشهر و به مبلغ 90 میلیون تومان خریداری کرده‌ام.

با انجام چهره نگاری و بهره گیری از بانک اطلاعات مجرمین سابقه دار، یکی از مجرمین سابقه دار پلیس آگاهی در زمینه جعل بویژه جعل اسکناس و اوراق بهادار بنام «علیرضا . ب» مورد شناسایی قرار گرفت ؛ بررسی سوابق متهم نشان داد که وی آخرین بار، در اواخر سال گذشته از زندان آزاد و از آن زمان تاکنون بلامکان است.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری با اعلام این خبر، افزود: در اطلاع رسانی های متعدد بارها از سوی پلیس به شهروندان اعلام شده که در زمان انجام معاملات خود با استفاده از چک حتی چک های تضمین شده توسط سیستم بانکی، قبل از هرگونه انتقال مالکیت اموال خود به سایر افراد حتما از اصالت مدارک شناسایی طرف معامله و اصالت چک های مورد مبادله اطمینان حاصل کنند.

سرهنگ محمدرضا ذاکراستقامتی با اشاره به دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم پرونده، افزود: در ادامه رسیدگی به پرونده و به جهت دستگیری متهم، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم تحت تعقیب اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ از سوی مقام محترم قضایی صادر شده است؛ لذا از کلیه شهروندان محترم که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند درخواست می شود تا هرگونه اطلاعات خود در خصوص مخفیگاه، محل های تردد یا دیگر اقدامات مجرمانه این مجرم سابقه دار را از طریق شماره تماس 51055513 در اختیار کارآگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهنـد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها