یکی برای خندیدن و خوشحال شدن بهانه‌های گرانقیمت و عجیب و غریب می‌خواهد و یکی برای از ته دل ذوق کردن، بهانه‌ای معمولی. بچه‌های روستای «قوئینک زهری» این روزها از ته دل خوشحالند با یک بهانه معمولی، آنها حالا مدرسه دارند، مدرسه‌ای که حقشان بود اما ازآن محروم بودند.
کد خبر: ۸۳۹۹۶۴
مهر شیرین برای بچه‌های «قوئینک»

اسفند پارسال در سرمای استخوان سوز یک روز زمستانی در ورامین ما به بچه‌های قوئینک سری زدیم و راوی تحصیل دشوار آنها در حسینیه روستا شدیم. فرش زیرپای بچه‌ها آن روز از سرما منجمد بود و نمی‌شد پای جوراب پوش را بیشتر از چند لحظه رویش نگه داشت. حسینیه کوچک روستا آن روز پربود از ولوله تکرار درس و پیچش صداها به هم در دو اتاق تنگ و کم نور که دیواری پیش ساخته از هم جدایشان می‌کرد.

قوئینک البته پیش از این مدرسه داشت ولی چون فرسوده بود حکم تخریب گرفت. مدرسه که تعطیل شد اسکلت‌های مدرسه‌ای تازه‌ساز به جایش بالا رفت، اما بی‌پولی کار این مدرسه را خواباند. همین شد که حسینیه روستا شد مدرسه بچه‌ها.

داستان تحصیل دشوار و مهاجرت بعضی از خانواده‌های قوئینکی که در جام‌جم منتشر شد مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران یک قول اساسی داد، این که همزمان با آغاز مهر، مدرسه روستا نیز افتتاح شود . امروز ششم مهر است و این قول عملی شده، بچه‌های روستای قوئینک زهری حالا در مدرسه‌ای نوساز و آبرومند، در شش کلاس تمیز و مرتب درس می‌خوانند و فصل سرد نیز که آغاز شود با سیستم گرمایشی مدرسه گرم خواهند شد.

مریم خباز - جامعه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها