خواص هندوانه از دیدگاه طب سنتی

مصرف هندوانه با شکم خالی ممنوع

ورم و پف کردن بدن ناشی از کارکرد نادرست کلیه و بعضی از بیماری‌های زمینه‌ای است.
کد خبر: ۸۳۸۳۸۳
مصرف این مواد غذایی موجب ورم بدن می‌گردد

دکتر پیام فرح‌بخش، متخصص تغذیه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص علل ورم و پف کردن بدن گفت: علل ورم یا پف کردن بدن مشکلات کلیوی است که عملاً تصفیه خون توسط کلیه به خوبی صورت نمی‌گیرد و موجب تجمع مایع در بدن می‌گردد لذا باید این افراد تغذیه مناسب و مرتبط با مشکل کلیه را داشته باشند تا بتوانند این مشکل را برطرف کنند.

به طور مثال اگر فرد دچار مشکلات خفیف کلیوی یا در حد نارسایی خفیف باشد معمولاً با یک الگوی مناسب تغذیه‌ای و اگر نارسایی شدید باشد با اقدامات خاص درمانی مثل محدود کردن مصرف سدیم، پتاسیم و فسفر به کمتر از 3 گرم در روز می‌توان این بیماری را کنترل کرد.

وی افزود: ورم‌های موقتی که صبح می‌آید و شب می‌رود و گذرا هستند، هیچ ارتباطی به کبد ندارد و در صورتی که شرایط عمومی بدن مساعد باشد، اهمیت زیادی ندارد. افراد عادی که هیچ گونه بیماری زمینه‌ای مثل نارسایی کلیوی ندارند تا 6 گرم سدیم می‌توانند مصرف کنند.

فرح‌بخش در ادامه درباره‌ محدودیت‌های غذایی افرادی که مشکلات کلیوی دارند، گفت: برای افرادی که مشکلات کلیوی دارند، مصرف منابع غذایی حاوی سدیم مثل خیارشور، زیتون شور و چوب‌شور و از این قبیل غذاها محدود می‌شود، همچنین برای جلوگیری از زیاد شدن پتاسیم نیز مصرف منابع غذایی که حاوی مقدار زیادی پتاسیم مثل موز، انجیر و انبه باید صرف‌نظر کنند. معمولاً در این بیماران باید میوه و لبنیات دریافتی محدود گردد زیرا لبنیات منبع خوبی برای پتاسیم و سدیم هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها