من خندوانه را دیده‌ام و به عنوان مهمان در سری اول حضور داشتم. به نظرم خندوانه، برنامه‌ای بسیار خوب برای مردم است و تولید آن در رسانه ملی ضرورت دارد. مردم نیاز دارند از طریق چنین برنامه‌هایی با هم خندیدن و درست خندیدن را آموزش ببینند و بدهند. این اتفاق در برنامه خندوانه افتاده و رامبد جوان هنرمند بسیار باانرژی‌ای است که بازی‌های او هنگام اجرا به هیجان برنامه افزوده و برنامه را جذاب‌تر کرده است.
کد خبر: ۸۳۸۲۵۴
هنر را با سیاست گره نزنیم

اضافه شدن عروسک جناب‌ خان و مسابقه به سری دوم برنامه خندوانه منجر به افزایش تنوع برنامه شده و به نظرم برنامه مفیدی برای مخاطبان است که ما یاد می‌گیریم درست خندیدن را با یکدیگر تمرین کنیم، اما یک گله از این برنامه دارم که به هر قیمتی نباید خنداند و خندید. خنده قیمت دارد و سازندگان برنامه خندوانه باید مراقب این مساله باشند البته روند تولید این برنامه صعودی است و اضافه شدن آیتم‌های شاخص، سری دوم را از سری اول برنامه متمایز کرد.

رویکرد برنامه خندوانه در سری دوم به سمت کمدی رفته و مقداری از طنز فاصله گرفته است. این مساله در بخش استندآپ کمدی پررنگ‌تر شده است؛ درحالی که در معنای واقعی بازیگران استندآپ کمدی باید بدون استفاده از دکور و لباس و با کلام بازی کنند، اما این اتفاق در همه قسمت‌های رقابت رخ نداد. معتقدم بخش استندآپ کمدی نیاز به کار بیشتر در خندوانه دارد.

در این بخش ناپرهیزی‌هایی شده است. به عنوان نمونه در یکی از قسمت‌ها یکی از مهمانان با خودش خر آورده بود و این کار شایسته‌ای نبود. به همین دلیل می‌گویم خنده به چه قیمتی! به نظرم گاهی نقایص کوچک هم می‌تواند به فلسفه و رویکردی که برای برنامه تعریف شده، لطمه بزند، اما بخش عروسکی جناب‌خان به طنز خیلی نزدیک است.

شخصا آقای بحرانی را تشویق کردم، زیرا تصور نمی‌کردم بداهه دیالوگ‌هایشان را در برنامه می‌گوید؛ ضمن این‌که در مدت برگزاری مسابقه در برنامه خندوانه کمپین‌هایی شکل گرفته که به نظرم نباید هنر را با سیاست گره زد. کسانی که می‌خواهند این ماجرا را به این سمت هل بدهند، واقعا این نکته را نمی‌دادند که ساحت هنر با اهداف سیاسی و جناحی فاصله دارد و حرمت هنر را باید نگه داشت.

نباید یک جریان را به یک نفر چسباند. البته شرکت‌کنندگان هم باید مراقب باشند و مردم هم باید بدون توجه به تمایلات سیاسی یک هنرمند و این‌که در چه آثاری بازی کرده، درباره هنر، بازی و قدرت بازی بازیگر در استندآپ کمدی قضاوت کنند و به او رای بدهند.

رضا رفیع - مجری و طنزپرداز

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها