جام جم ورزشی: زمانی که برای نخستین بار نرم افزار اینستاگرام در دسترس عموم قرار گرفت مفاهیمی همچون «انتقال فرهنگ» و «نمایش فرهنگ» جز اصلی ترین اهداف آن برشمرده شد.
کد خبر: ۸۳۷۵۳۸
فرهنگ اینستاگرامی در فوتبال ایران!

به گزارش جام جم ورزشی ، مدت زمان زیادی از همه گیر شدن این شبکه اجتماعی در دنیا نمی گذرد اما در مورد کاربردهای آن در داخل کشور باید گفت این نرم افزار و کارکردهایش کمتر ارتباطی با «انتقال فرهنگ» و «نمایش فرهنگ» دارند. از تاثیرات عمومی آن که بگذریم می توانیم تاثیر اینستاگرام را دنیای فوتبال نیز مشاهده کنیم.

در دنیای فوتبال ستاره های نامدار فوتبال اصولا از اینستاگرام برای نشان دادن قدردانی از هواداران استفاده می کنند. نمایش عکس های مربوط به سلامت جسمانی پس از یک مصدومیت سخت، اقدامات تبلیغاتی برای کارهای خیریه، نشان دادن واکنش نسبت به نتایج رقم خورده در فوتبال و... بخش عمده فعالیت های اینستاگرامی ستاره های بزرگ دنیای فوتبال هستند. البته این ستاره ها عکس های شخصی خود را به دفعات در این فضای مجازی به اشتراک می گذارند.

اینستاگرام در فوتبال ایران نیز نقش مهمی دارد. البته بازیکنان ایرانی نسبت به استفاده از اینستاگرام ناآگاهی های زیادی دارند که برای آنها بسیار گران تمام می شود. همانند فوتبالیستی که عکس های خود را با قلیان در فضای مجازی به اشتراک گذاشت تا دردسری جدی برای خود در کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ایجاد کند! اما واقعا فوتبالیست های ایرانی چه استفاده ای از فضای اینستاگرام می کنند؟!

همه لباس های من

حتی رونالدو و یا پیکه که جز خوش تیپ ترین بازیکنان دنیای فوتبال شناخته می شوند هرگز در اینستاگرام آخرین لباس های خریداری شده را به نمایش نمی گذارند اما بسیاری از بازیکنان ایرانی از اینستاگرام فقط برای نمایش آخرین لباس های خود استفاده می کنند. شاید بازیکن جوان یکی از تیم های پایتخت را بتوان سردمدار این حرکت معرفی کرد. او از صبح تا شامگاه عکس های متعددی از خود و تیپ های مختلفش به اشتراک می گذارد. بازیکن جوان دیگر فوتبال ایران نیز اصولا عکس های متنوع از خود و لباس های عجیبش به اشتراک می گذارد.

سواحل زیبای دور دست ها

اگر وارد اینستاگرام فوتبالیست ها شوید حجم زیادی از عکس هایی را خواهید دید که در آن بازیکنان مطرح در سواحل کشورهای خارجی انداخته اند. برخی از این عکس ها نیز گاهی اوقات دردسرساز می شوند چرا که در عکس ممکن است مواردی مشاهده شود که با منشور اخلاقی فدراسیون فوتبال همخوانی ندارد. در کل سواحل زیبای برخی از کشورهای خارجی نقش ثابت در اینستاگرام فوتبالیست ها دارند.

عکس با مشاهیر

هنرپیشه ها و خواننده ها در اینستاگرام فوتبالیست ها نقشی مهم و اساسی دارند. بخش عمده دیگر عکس های اینستاگرامی بازیکنان عکس هایی هستند که آنها را در کنار هنرپیشه ها و خواننده ها سرشناس می بینید.

جملات قصار

یک عادت همه گیر دیگر نه فقط بین فوتبالیست که بسیاری دیگر از اینستاگرامی ها استفاده از جملات قصار در اینستاگرام است. شاید بازیکنی که این جمله را در اینستاگرام خود می گذارد از معنای آن خبری نداشته باشد و یا اینکه بدون دلیل از آن استفاده می کند اما همین جملات قصار از سوی بازیکنی که تا همین یک ساعت پیش عکس های جدید خود با اتومبیل لوکس جدیدش را به نمایش گذاشته تا حدودی خنده دار است. حمله شدید کلامی و یا انتقاد از شخص دیگر به دفعات در اینستاگرام فوتبالیست ها دیده می شود. بگذریم از اینکه گاهی اوقات اینستاگرام یک فوتبالیست فضایی برای فحاشی به او توسط مخالفانش می شود.

کارکردی که می توانست بهتر باشد

اینستاگرام اکنون فضایی برای جولان ستاره های فوتبال و فخرفروشی آنهاست. فخر برای مسافرت های خارجی، اتومبیل های لوکس و لباس های گران قیمت. کارکرد دیگر به انواع توهین ها و انتقادها برمی گردد. اینجاست که بازیکنان ایرانی تفاوت خود را با ستاره های درجه یک دنیای فوتبال هم نشان می دهند. آنجا که کریس رونالدو با یک پست باعث و بانی تشکیل یک کمپین خیریه می شود اما در اینجا یک فوتبالیست هواداران خود را به برخورد با فلان چهره مخالفش دعوت می کند. اینستاگرام برای فوتبال ایران گاهی اوقات خیلی دردسرساز می شود. اصولا اینستاگرام در فوتبال ایران نیازمند فرهنگ و یا آدابی خاص نیست. هر کاری دوست دارید در آن انجام بدهید!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها