آژانس بین المللی انرژی اتمی روز شنبه اعلام کرد که «سفر آمانو به تهران، بر همکاری های جاری بین آژانس و جمهوری اسلامی ایران در چهارچوب نقشه راه مورد توافق بین دو طرف متمرکز است.»
کد خبر: ۸۳۷۴۳۶
بیانیه آژانس انرژی اتمی درباره سفر آمانو به ایران

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اینترنتی آژانس بین المللی انرژی اتمی، این نهاد ناظر هسته ای وابسته به سازمان ملل متحد با صدور بیانیه ای با اعلام اینکه یوکیا آمانو مدیرکل این نهاد شنبه شب وارد تهران می شود، افزود: «توافق نقشه راه، معطوف به توضیح و شفاف سازی مسائل گذشته و حال در خصوص برنامه هسته ای ایران است.»
بهروز کمالوندی معاون و سخنگوی سازمان انرژی اتمی نیز روز شنبه، هدف سفر آمانو را اجرایی کردن نقشه راه همکاری های ایران و آژانس بیان کرد.
نشست کارشناسی ایران و آژانس چهارشنبه هفته پیش با حضور رضا نجفی نماینده دائم ایران در آژانس و نیز واریورانتا معاون مدیرکل پادمان های این نهاد در تهران به کار خود پایان داد.
بعد از ارائه توضیحات مکتوب به آژانس توسط ایران در 15 اوت و پرسش هایی که آژانس متعاقبا درخصوص برخی ابهامات پیرامون توضیحات ایران در هشتم سپتامبر ارائه کرده بود، تیم های کارشناسی ایران و آژانس به بحث و بررسی پرسش های آژانس پرداختند.
قرار است این نشست کارشناسی هفته نخست مهرماه در تهران از سر گرفته شود.
براساس نقشه راه که به امضای علی اکبر صالحی و یوکیا آمانو رسیده است، تمام فعالیت های توافق شده از جمله جلسه های کارشناسی و بحث ها تا 15 اکتبر(23 مهر) پایان خواهد یافت.
در همین حال با توجه به دعوت کمیسیون برجام از آمانو برای حضور در جلسه ای، حسن قشقاوی معاون کنسولی و امور مجلس وزارت امور خارجه، حضور آمانو در جلسه روز یکشنبه کمیسیون برجام را محتمل دانست و گفت: این موضوع با نظر مثبت وزارت امور خارجه در حال پیگیری است.
قشقاوی افزود: به دنبال درخواست کمیسیون وی‍‍‍‍‍‍‍ژه بررسی برجام برای حضور یوکیا آمانو، وزارت امور خارجه این موضوع را با نظر مثبت در دست پیگیری دارد.
وی خاطرنشان کرد: چنانچه هماهنگی لازم به خوبی صورت گیرد احتمالا عصر یکشنبه آمانو در کمیسیون برجام حضور می یابد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها