خبرگزاری رویترز به نقل از منابع خود ادعا کرد که مسکو درصدد ارسال سامانه موشکی پیشرفته به سوریه است و در ماه‌های اخیر رزمایش‌های دریایی خود را در منطقه ساحل سوریه افزایش داده است.
کد خبر: ۸۳۴۶۳۰
موشک‌های پیشرفته روسیه در راه سوریه

به گزارش ایسنا، خبرگزاری رویترز به نقل از منابع آگاه خود اعلام کرد که مسکو تلاش می‌کند تا سامانه موشکی پیشرفته ضد جنگنده را به سوریه بفرستد.

به ادعای مسئولان غربی، نیروهای روسیه همان کسانی هستند که از سامانه "اس ای 22" استفاده خواهند کرد نه نیروهای سوریه و این سامانه در حال حاضر در راه سوریه است اما هنوز به این کشور نرسیده است.

یک مسئول غربی نیز این خبر را تایید کرده است.

یک منبع روسی نزدیک به نیروی دریایی این کشور اعلام کرد که این سامانه اولین سامانه‌ای نخواهد بود که روسیه آن را به این کشور خواهد فرستاد. در حال حاضر مسکو برنامه‌هایی برای ارسال تجهیزات دیگر نیز دارد.

از سوی دیگر، این منابع به خبرگزاری رویترز گفتند که پنج کشتی یگان دریایی روسیه مجهز به موشک‌ برای برگزاری رزمایش‌هایی در آب‌های منطقه‌ای سوریه لنگر گرفته‌اند.

این منابع اعلام کردند که این کشتی‌ها برای ناکام گذاشتن حملات هوایی و دفاع از منطقه استراتژیک ساحل سوریه (متشکل از استان‌های لاذقیه و طرطوس واقع در غرب کشور سوریه) و در مجاورت ساحل دریای مدیترانه آموزش خواهند دید.

غرب معتقد است که برگزاری این رزمایش‌ها و ارسال تجهیزات نظامی روسیه در راستای افزایش حمایت مسکو از بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه است.

این در حالی است که سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه روز گذشته و در سخنانی خواهان همکاری میان ارتش آمریکا و ارتش روسیه برای ممانعت از رخدادهای احتمالی در سوریه شد.

پیشتر برخی منابع در آمریکا، اسرائیل و لبنان اعلام کردند که برخی سربازان روسی به عملیات علیه داعش در سوریه پیوسته‌اند یا برای انجام این عملیات آماده می‌شوند. اما روسیه تمامی این اخبار را تکذیب و تاکید کرد که همکاری نظامی این کشور با دمشق مساله جدیدی نیست.

وزارت دفاع روسیه نیز اعلام کرده است که نیروهای دریایی این کشور در ماه‌های اخیر فعالیت خود را در نزدیکی سوریه افزایش داده‌ و از ماه مه رزمایش‌هایی را در دریای مدیترانه برگزار کرده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها