مسافرت رفتن با کودکان مثل بردن یک گله بز وحشی به تعطیلات است. فرقی نمی‌کند بچه‌ها مال خودت باشد یا مال دیگری، برای مدیریت کردن نیازهای آنها در طول سفر، قطعا به کارهایی بیش از توقف در توالت‌های بین‌راهی و گذاشتن آهنگ شیش و هشت در ضبط ماشین، احتیاج است.
کد خبر: ۸۳۲۸۳۹
آداب مسافرت با خردسالان

تا حالا در طول سفرهای تفریحی خود با چالش بچه‌ها مواجه شده‌اید؟ اگر بچه داشته باشید، بی‌تردید پاسخ مثبت است. پس وقت بگذارید و نکات آموزشی زیر را بخوانید.

زمان‌های مرده را دریابید

برای زمان‌های مرده خود برنامه‌ریزی کنید. انتظار در فرودگاه، ایستادن در صف‌های طولانی در اماکن توریستی، زمانی که طول می‌کشد از نقطه آ به نقطه ب رانندگی کنید و... همه زمانی است که می‌تواند کودکان را کلافه کند.

بچه‌های خردسال عاشق کشف چیزهایی جدید هستند و فشار زمانی معمول در مسافرت‌های ما بزرگ‌ترها را نمی‌فهمند.

بنابراین از همان ابتدای کار اتفاقاتی از قبیل اوقات تلخی، بهانه‌جویی، درخواست توقف برای توالت و مواردی از این قبیل را پیش‌بینی کنید، این‌طوری احتمالا بهتر خونسردی خود را حفظ می‌کنید.

می‌توانید به چند راه سرگرم‌سازی هم فکر کنید، مثل نصب نمایشگر در صندلی عقب یا یک تبلت فول‌شارژ پر از فیلم انیمیشن.

از قبل برای اقامت خود فکری بکنید

معمولا برای رزرو کردن یک اتاق هتل یا مثلا یک ویلا در شهر مقصد، لازم است از پیش پولی پرداخت کنید.

در این شرایط آدم‌ها معمولا وسوسه می‌شوند که ممکن است رقم کرایه اعلام شده بیش از حد معمول باشد، از همین‌رو دل به دریا می‌زنند و ساز سفر را کوک می‌کنند، تا بعد از رسیدن به مقصد بروند و اقامتگاه ارزانی پیدا کنند.

واقعیت این است که اگر بچه دارید، دست از این ماجراجویی‌ها بردارید. اگر وضعیت اقامت خود را مشخص نکرده‌اید، آغاز سفر عاقلانه نیست.

این‌که برسید به مقصد و تازه با یک یا چند کودک خسته و گرسنه، راه بیفتید در خیابان‌ها دنبال جای خواب، اصل مصیبت است. خصوصا در ایام تعطیلات که یافتن محل اقامت در شهرها و اماکن توریستی به یک رویا می‌ماند.

یک دوربین کوچک و معمولی

در دور و زمانه‌ای که دوربین‌های دیجیتال تقریبا در همه خانه‌ها پیدا می‌شود، بد نیست برای سفر یک دوربین دیجیتال ساده و ارزانقیمت برای بچه خودتان تهیه کنید.

البته اگر استطاعت مالی‌اش را دارید. داشتن دوربین به آنها کمک می‌کند بهتر دنیای اطرافشان را مشاهده کنند.

ضمنا به چیزهای مورد علاقه‌شان هم راحت‌تر تمرکز می‌کنند. تازه از عکس‌هایی که گرفته‌اند کلی چیز دستگیر شما می‌شود؛ اطلاعاتی در مورد روحیات و علایق آنها.

برای تغییرات هوایی آماده باشید

این یک توصیه ساده اما بسیار حیاتی است. لباس‌های بچه‌ها اگر مناسب و متناسب با وضعیت آب و هوایی جدید باشد، آنها محیط جدید را راحت‌تر می‌پذیرند و جزئی از آن می‌شوند.

لباس‌ بچه اولین چیزی است که قبل از سفر به آن باید فکر کنید. برای محیط‌های سرد، لباس گرم (البته نه دو سایز بزرگ‌تر که بچه احساس خفگی کند) بردارید و برای محیط ساحلی و آفتابی، تجهیزات محافظت از بچه از قبیل کرم ضدآفتاب و پشه‌بند و کفش مناسب به همراه داشته باشید.

با اپلیکیشن‌ها دوست باشید

همیشه باید از کسانی که اپلیکیشن‌ها و بازی‌های موبایلی کودکان را اختراع کرده‌اند متشکر باشید. فکر این‌که یک جعبه اسباب‌بازی بزرگ یا مثلا یک سطل حجیم خانه‌سازی دنبال خودتان بکشید تا داخل هواپیما یا قطار را از سر بیرون کنید.

این روزها کار راحت شده. یک تبلت یا موبایل فول‌شارژ راحت‌تر کارتان را راه می‌اندازد. به شرطی که قبلا وقت گذاشته باشید و چند اپلیکیشن و بازی به‌دردبخور و مورد علاقه بچه را دانلود و نصب کرده باشید.

حتما می‌دانید که بچه‌های امروز یک موبایل را به هزار اسباب‌بازی خوش‌آب و رنگ زمان کودکی شما ترجیح می‌دهند.

وسایل حمل و نقل عمومی

شما حواس‌تان نیست یا صرفا به معیار راحتی اهمیت می‌دهید، اما برای خردسال‌ها تازگی و بدیع بودن قطار، اتوبوس و هواپیما خیلی جذاب‌تر از اتومبیل شخصی است.

اگر امکانش را دارید به جای راه انداختن ماشین شخصی یا قرضی در این جاده‌های خطرناک، از حمل و نقل عمومی استفاده کنید.

هم برای بچه‌هایتان جدیدتر و بدیع‌تر است هم خودتان راحت‌ترید. گاهی باوضعیت شلوغی جاده‌ها، واقعا به پادرد و خستگی‌اش نمی‌ارزد.

به فکر نظافت باشید

حتما می‌دانید که بچه‌ها در مقابل میکروب‌ها و باکتری‌ها خیلی آسیب‌پذیرتر از ما هستند. فرقی نمی‌کند کجا مسافرت می‌کنید و در چه جور مکانی قرار است اقامت کنید، محلول‌های آنتی‌باکتریال و ضدعفونی‌کننده‌های دست را هرگز فراموش نکنید، در رستوران‌هایی که از سطح بهداشت‌شان اطمینان ندارید یا جاهایی که امکانات شستشوی دست نیست، حتما به کار می‌آیند.

دارو فراموش نشود

به دلایل مختلف در طول مسافرت‌ها احتمال بیماری بچه‌ها بیشتر می‌شود. به هم خوردن روند روتین زندگی، تغییرات آب و هوایی، تغییرات غذایی و نقص تغذیه و... بخشی از این دلایل هستند.

طبیعی است که در صورت بیماری حتی‌الامکان و سریع باید به دکتر مراجعه کنید. اما حتما
یکسری امکانات دارویی اولیه برای زمانی که ممکن است به دکتر دسترسی نداشته باشید، بردارید.

داروهایی از قبیل شربت سرماخوردگی، شیاف تب‌بر، وسایل پانسمان و چیزهایی از این قبیل همراه داشته باشید.

منبع: roughguides.com

مترجم: عرفان پارسایی‌فر- چمدان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها