دوازده اصل رابطه زناشویی اثربخش،پرسشنامه دوازده اصل رابطه زناشویی اثربخش، به زوجین کمک می کند که با نقاط قوت و ضعف خود در رابطه دو نفره شان آشنا شده و برای رفع نقاط ضعف، و نیز تقویت نقاط قوت، تلاش کنند.
کد خبر: ۸۳۱۴۷۷
پرسشنامه :دوازده اصل رابطه زناشویی اثربخش

با پرسشنامه دوازده اصل می توانید وضعیت رابطه زناشویی خود را بسنجید. پرکردن این پرسشنامه آسان است. زن و شوهر می توانند با این پرسشنامه رابطه خود را ارزیابی کنند و ببینند چطور می توانند آن را تقویت کنند. سپس در گذر زمان و در جریان فراز و نشیب های طبیعی، هرگاه مشکل پیدا کردند دوباره این پرسشنامه را پر کنند تا بار دیگر در مسیر صحیح قرار بگیرند.

نحوه پاسخ دادن:

تبیان در گزارشی نوشت نحوه پاسخ به این پرسشنامه به این صورت است که پس از خواندن هر سوال، از 1 تا 5 به خود نمره بدهید. نمره 1 کمترین، و نمره 5 بیشترین میزان موافقت شما با سوال مورد نظر را نشان می دهد.

پرسشنامه دوازده اصل رابطه زناشویی اثربخش:

1- رابطه خود را در اولویت قرار می دهیم. 1 2 3 4 5
2- مسئولیت خود را در رابطه مان می پذیریم (و یکدیگر را سرزنش نمی کنیم). 1 2 3 4 5
3- در رابطه مان به یکدیگر احترام می گذاریم. 1 2 3 4 5
4- از فردیت و رشد یکدیگر حمایت می کنیم 1 2 3 4 5
5- با یکدیگر خوش می گذرانیم. 1 2 3 4 5
6- تقسیم کار عادلانه ای داریم که مورد قبول هر دو نفر ما می باشد. 1 2 3 4 5
7- به یکدیگر دلگرمی می دهیم. 1 2 3 4 5
8- با یکدیگر ارتباط اثربخشی داریم. 1 2 3 4 5
9- مشکلات را به نحو اثربخشی حل می کنیم. 1 2 3 4 5
10- نظام باورهای خود را میشناسم و می دانم چه تأثیری بر رابطه ما می گذارد 1 2 3 4 5
11- همسرم نظام باورهای خود را می شناسد و می داند چطور بر رابطه ی ما تأثیر می گذارد. 1 2 3 4 5
12- به اندازه کافی به یکدیگر محبت می کنیم و با یکدیگر صمیمی هستیم. 1 2 3 4 5



حوزه هایی که نمره 1 یا 2 می گیرند، حوزه های «ضعیف» هستند و طرفین باید روی آنها کار کنند. وقتی زن و شوهر، درجه بندی متفاوتی از یک حوزه دارند، نباید اجازه بدهند که این تفاوت مایه اختلاف و رقابت آنان شود. بلکه برعکس، این تفاوت نمره گذاری، مجالی برای استفاده از مهارت های ارتباطی شما برای درک متقابل یکدیگر است تا بتوانید رابطه دو نفره تان را از دریچه چشم نفر دیگر ببینید.
در ضمن تفاوت نمره گذاری یادآور تفاوت های طبیعی زن و مرد است. ارزش قائل شدن برای رابطه یعنی ارزش قائل شدن برای دیدگاه یکدیگر! تجربه ما در مشاوره حکم می کند حوزه هایی را که شما و همسرتان ضعیف می دانید، جدی بگیرید و روی آن ها کار کنید.
در ضمن، نباید از «نقاط قوت» رابطه خود غافل شوید! انسان ها معمولاً به اشکالات بیشتر توجه می کنند و از نقاط قوت رابطه خود غافل می شوند. پرسشنامه دوازده اصل راه خوبی برای توجه کردن به نقاط قوت است. حوزه هایی که نمره 4 یا 5 می گیرند، «نقاط قوت» هستند. پر کردن این پرسشنامه فرصت خوبی است برای آنکه از نقاط قوت رابطه خود یاد کنید و با قدردانی از یکدیگر، به هم دلگرمی بدهید . همچنین آن حوزه ها را بیشتر تقویت کنید.
نتیجه گیری:
با پرسشنامه دوازده اصل می توانید وضعیت رابطه خود را بررسی کنید. آموخته های خود از این پرسشنامه را مبنای صحبت با همسرتان قرار دهید و ببینید بر اساس آنها روی کدام بخش از رفتارتان یا روی کدام نقش خود می خواهید تمرکز کنید. همچنین می توانید این پرسشنامه را با همسرتان پر کنید. در مورد درجه بندی های یکدیگر بحث و تبادل نظر کنید و ببینید برای تحکیم رابطه خود چه کارهایی می توانید انجام دهید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها