تولید نسل جدید تراشه توسط سامسونگ

گوشی‌ 256 گیگی در راه است

آدریان تانگ، پژوهشگر آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا و مائو چانگ فرانک چَنگ، استاد دانشگاه کالیفرنیا در لس‌آنجلس، موفق شدند در اقدامی مشترک نوع جدیدی از تراشه وای فای تولید کنند که افزایش قابلیت ارسال سیگنال، کاهش مصرف انرژی و افزایش سرعت انتقال از جمله مزیت‌های آن در مقایسه با نمونه‌های پیشین است. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند این اختراع نوین، بازار فناوری‌های پوشیدنی را متحول خواهد کرد.
کد خبر: ۸۲۵۶۶۵
ناسا، تراشه وای فای کم مصرف و پرسرعت تولید می‌کند

این تراشه وای فای صد برابر کمتر از روش‌های قدیمی انرژی مصرف می‌کند و عمر باتری را به مقدار قابل توجهی افزایش می‌دهد. پژوهشگران اعلام کردند این فناوری قابل استفاده در تلفن همراه و نیز لوازم الکترونیکی پوشیدنی است. گفته می‌شود ساعت‌های هوشمند بیش از دیگر موارد از این فناوری سود خواهند برد، زیرا ضعف اغلب آنها عمر نسبتا پایین باتری است. به این ترتیب کاهش مصرف انرژی و به تبع آن افزایش عمر باتری حاصل می‌شود و دستگاه پوشیدنی به جای تولید سیگنال وای‌ فای توسط خودش، آن را از یک روتر منعکس می‌کند. گوشی‌های هوشمند از طریق ارسال سیگنال به روتر کار می‌کنند. سپس روتر در پاسخ به سیگنال دریافتی یک سیگنال جدید پس می‌فرستد. حال این تراشه وای فای قادر است یک سیگنال ثابت را که از یک روتر اختصاصی ارسال می‌شود، منعکس کند. در نتیجه، دستگاه از تولید سیگنال توسط خودش معاف شده و فقط سیگنال دریافتی را منعکس می‌کند. برخلاف آنچه تصور می‌شد کاهش مصرف انرژی بر سرعت انتقال داده‌ها تأثیر ندارد. سرعت انتقال فایل با استفاده از این تراشه روی فناوری‌های پوشیدنی ساختنی آزمایش شد و پژوهشگران مشاهده کردند سرعت انتقال در این روش حتی به ۳۳۰ مگابیت در ثانیه نیز می‌رسد. این سرعت به‌مراتب بیشتر از اغلب روترهای وای فای خانگی است.به گفته پژوهشگران، دشوارترین مرحله آزمایش زمانی بود که باید سیگنال‌ها را از یکدیگر تفکیک می‌کردند. یک سیگنال بعد از انتشار در فضای بسته اتاق از همه جهات پس فرستاده یا به عبارتی منعکس می‌شود. این حجم وسیع از سیگنال‌های منعکس شده موجب می‌شود سیگنال بازگردانده شده از دستگاه پوشیدنی میان سیگنال‌های پس زمینه که تعدادشان کم نیست، گم شود.

به نظر می‌رسد این فناوری در آینده توسط ناسا به منظور تقویت ارتباطات فضاپیماها استفاده شود. اما پیش از آن، ناسا و دانشگاه کالیفرنیا در لس‌آنجلس قصد دارند این فناوری را به کمک شرکای تجاری خود به بازار عرضه کنند.

منبع: IFL Science

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها