وزیر امور خارجه خط لوله صلح را اقتصادی و عملیاتی خواند و گفت:‌ ما فعالیت‌های مربوط به ایران را انجام داده‌ایم و منتظر اقدام طرف پاکستانی هستیم.
کد خبر: ۸۲۵۵۱۶
ظریف: خط لوله صلح، اقتصادی و عملیاتی است

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران که به پاکستان سفر کرده است در نشست خبری مشترک با سرتاج عزیز مشاور امنیت ملی و امور خارجی نخست‌وزیر پاکستان در محل وزارت خارجه پاکستان خشونت و تروریسم در خاورمیانه را از مشکلات کنونی این منطقه خواند.

وی با اشاره به دیدارش با نواز شریف نخست‌وزیر پاکستان، افزود: در این دیدار در خصوص گسترش روابط اقتصادی به خصوص در خصوص خط لوله گاز مذاکرهک ردیم و قرار شد این روابط گسترش یابد.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران همکاری‌های امنیتی، سیاسی و فرهنگی را از دیگر مواردی برشمرد که با نخست‌وزیر پاکستان درباره آن گفت‌‌وگو کرده است.

به گزارش فارس، ظریف همچنین گفت که با سرتاج عزیز درباره اوضاع کنونی در یمن و سوریه نیز گفت‌وگو کرده است و افزود: ما نیازمند همکاری با یکدیگر هستیم چرا که ما در یک منطقه قرار داریم.

وزیر خارجه ایران صلح و امنیت در افغانستان را برای جمهوری اسلامی ایران مهم برشمرد و افزود: ما از گفت‌وگوهای صلح و امنیت در افغانستان به همراه پاکستان استقبال می‌کنیم.

ظریف با بیان اینکه امکانات زیادی برای گسترش روابط در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه‌های اقتصادی و فرهنگی داریم، عنوان کرد: با رفع تحریم‌های اعمال شده علیه ایران، روابط 2 کشور بیشتر خواهد شد.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران خط لوله گاز ایران به پاکستان را اقتصادی و عملیاتی خواند و افزود: ما فعالیت‌های مربوط به ایران را انجام داده‌ایم و منتظر اقدام طرف پاکستانی هستیم.

وی گفت: ما به امنیت افغانستان کاملا متعهدیم و امیدواریم که به همراه طرف پاکستانی که به این موضوع معتقد است، بتوانیم به برقراری امنیت افغانستان کمک کنیم.

وزیر خارجه ایران افزود: معتقدیم که روابط اقتصادی بین استان سیستان و بلوچستان ایران و ایالت بلوچستان پاکستان می‌تواند به مقابله با گروه‌های سازمان یافته تروریستی کمک کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها