مرد جوان زمانی که برای نخستین بار به ملاقات دوست تلفنی خود می‌رفت، نمی‌دانست به جای دختر جوان با گروگانگیران 450 میلیونی مواجه خواهد شد.
کد خبر: ۸۲۵۴۶۲
دختر جوان، طعمه‌ای برای گروگانگیری

به گزارش جام‌جم، روز سه‌شنبه گذشته مردی با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 شهرستان هشتگرد تماس گرفت و از ربوده شدن دوستش به نام شاهین در میدان جهاد این شهر خبرداد.

ماموران با حضور در محل آدم‌ربایی به تحقیق از این مرد پرداختند که او گفت: دوستم چند روزی می‌شد با دختر جوانی، تلفنی آشنا شده بود تا این‌که امروز دختر جوان از شاهین خواست یکدیگر را ملاقات کنند. بنابراین همراه دوستم برای دیدن او اینجا آمدیم. اما دوستم هرچه با تلفن همراه دختر جوان تماس گرفت او پاسخگو نبود و سرانجام تلفنش خاموش شد. ما هم تصمیم گرفتیم به خانه بازگردیم.

وی خاطرنشان کرد: در مسیر بازگشت به خانه بودیم که یک خودروی پژو و یک دستگاه پراید راهمان را سد کرده و سه مرد از خودرو‌ها پیاده شدند. دوستم یکی از آنها را که پیش از این با او معامله کرده بود، شناخت و خواست از دستش فرار کند که آنها با تهدید چاقو شاهین را ربودند. همزمان با شکایت این فرد و چهره‌نگاری رایانه‌ای از آدم‌ربایان فراری، جستجوی تیم تحقیق به سرپرستی سرهنگ عبدی، رئیس‌پلیس آگاهی ساوجبلاغ برای دستگیری متهمان و نجات گروگان جوان ادامه داشت

تا این که خانواده او با حضور در پلیس آگاهی اعلام کردند یکی از آدم ربا‌ها طی تماس تلفنی، برای آزادی شاهین 450 میلیون تومان پول خواسته است.

دراین مرحله ماموران با آموزش به خانواده مرد ربوده شده، خواستند در محل قرار با ربایندگان حاضر شوند تا پلیس، آنها را دستگیر کند. این در حالی بود که آدم‌ربایان در تماس‌های بعدی با این خانواده مدام محل قرار را تغییر می‌دادند. سرانجام کارآگاهان اطلاع یافتند متهمان فراری گروگان را به شهرستان آبیک قزوین منتقل کرده‌اند. با کشف این سرنخ، کار آگاهان به این شهر اعزام شده و پس از شناسایی مخفیگاه آدم‌رباها، سه نفر را در این رابطه دستگیر کردند. در بازرسی از این خانه، جوان ربوده شده درحالی که دست و پایش بسته بود،پیدا و همراه سه آدم‌ربا به پلیس آگاهی منتقل شد.

جوان گروگان در اظهاراتش گفت: روز حادثه برای ملاقات با دختری که با او آشنا شده بودم به میدان جهاد رفته بودم اما او آنجا نبود. خواستم با دوستم بازگردم که این سه آدم‌ربا مرا ربوده و در این دو روز مرا در اتاقی زندانی کردند.

در این مرحله متهمان بازجویی شده و پس از اظهارات ضد و نقیض، دو روز پیش اعتراف کردند برای اخاذی 450 میلیون تومانی دست به این گروگانگیری زده‌اند.

طراح این آدم‌ربایی گفت: من و دوستانم با جوان ربوده شده معامله‌هایی داشتیم که او چک‌های بلامحل برایمان صادر کرد و به ما 450 میلیون تومان بدهکار شد. چند بار به او فرصت دادیم بدهی‌اش را بپردازد اما او مدام از ما فرصت می‌خواست. زمانی که آخرین فرصتش هم به پایان رسید و نتوانست بدهی‌اش را بپردازد، برای گرفتن 450 میلیون تومان تصمیم به ربودن او گرفتیم. برای اجرای نقشه مان با پرداخت مبلغی به یک زن، او را اجیر کردیم تا با گروگان طرح دوستی بریزد و او را به محل مورد نظر ما بیاورد.

وی اضافه کرد: او طبق نقشه عمل کرد اما در محل قرار حاضر نشد و من و دوستانم شاهین را ربوده و به خانه‌ای در شهرستان آبیک منتقل و در تماس با خانواده اش برای آزادی وی طلبمان راکه 450 میلیون تومان بود درخواست کردیم اما با گذشت دو شبانه روز از گروگانگیری، دستگیر شدیم.

با اعتراف مرد آدم‌ربا، دو همدستش نیز گفته‌های او را تائید کردند. برای متهمان قرار قانونی صادرشد و آنها روانه زندان شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها