معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: شرایط فرزندخواندگی تسهیل شده و از این پس خانواده‌های دارای فرزند نیز می‌توانند فرزندخوانده بپذیرند.
کد خبر: ۸۲۲۱۶۱

به گزارش ایسنا، احمد میدری گفت: 14 تیر امسال آیین‌نامه حمایت از کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست و بدسرپرست تصویب شد که این آیین‌نامه در واقع نحوه فرزندخواندگی و حضانت را در ایران تعیین می‌کند و باید گفت این آیین‌نامه چند تغییر مهم نسبت به قانون مصوب سال 1353 دارد.

وی افزود: قبل از تصویب این قانون فقط خانواده‌هایی می‌توانستند فرزندخوانده داشته باشند که فرزندی نداشتند، اما اکنون با قانون جدید خانواده‌های دارای فرزند نیز که تمایل به فرزندخواندگی دارند، می‌توانند برای این کار اقدام کنند. معاون رفاه اجتماعی با اعلام این‌که دختران و زنانی که ازدواج نکردند یا تنها زندگی می‌کنند نیز می‌توانند در صورت تمایل برای پذیرش فرزند اقدام کنند، یادآور شد: این دو محدودیت فرزندخواندگی در قانون جدید برطرف شده است.

میدری تشریح کرد: براساس قانون قبل، کسر مشخصی از دارایی افراد به فرزندخوانده تعلق می‌گرفت و با توجه به عدم پذیرش این موضوع توسط برخی خانواده‌ها و براساس قانون جدید یک خانواده می‌تواند با حکم دادگاه با کسر کمتری از دارایی‌ها و در واقع با تضمین کمتری، فرزندخوانده داشته باشد.

وی با بیان این که فرآیند رسیدگی به وضع فرزندخواندگی در این آیین‌نامه تسهیل شد، ادامه داد: قبلا افراد متقاضی اول به دادگاه سپس به بهزیستی مراجعه می‌کردند، اما در شرایط جدید فرد مستقیم به بهزیستی مراجعه می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها