جان کری طی سخنرانی در اندیشکده «شورای روابط خارجی» هشدار داد، در صورت رد توافق هسته ای ایران از سوی کنگره، رژیم صهیونیستی منزوی تر خواهد شد و جامعه بین المللی تل آویو را سرزنش خواهد کرد.
کد خبر: ۸۱۹۷۸۶
رد توافق هسته ای در کنگره، اسراییل را منزوی تر می کند

جان کری در سخنرانی روز جمعه خود در اندیشکده «شورای روابط خارجی» در نیویورک، با حرارت از توافق هسته ای با ایران دفاع کرد و نسبت به تبعات رد توافق در کنگره هشدار داد.

به گزارش جروزالم پست، کری با تاکید بر اینکه آمریکا بدون این توافق «هیچ گزینه دیگری نخواهد داشت»، گفت: اگر ایالات متحده به طور یکجانبه از ترتیبی (جمع بندی مذاکرات هسته ای با ایران) که به تازگی به آن دست یافته ایم، کنار برود؛ به همان جایی برمی گردیم که قبلا بودیم و مستقیم به سوی درگیری خواهیم رفت. من می ترسم اگر کنگره توافق را رد کند دوستان ما در اسراییل بیشتر منزوی شوند و جامعه بین المللی بیشتر آنها را سرزنش خواهد کرد.

وی همچنین افزود: به نظر شما اگر کنگره این توافق را رد کند، رهبر عالی ایران دوباره نمایندگان خود را به سر میز مذاکره خواهد فرستاد؟ درصورت مخالفت کنگره با این توافق، من به عنوان وزیر امور خارجه آمریکا شرمسار خواهم بود که از دیگران بخواهم با ما مذاکره کنند.

کری طی روزهای اخیر تلاش می کند توافق هسته ای ایران و غرب را به کنگره آمریکا که اکثریت آن را جمهوری خواهان تشکیل می دهند، بقبولاند. کنگره باید طی حداکثر 60 روز توافق را بررسی کرده و رای خود را در خصوص آن صادر کند.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها