ولایتی در هشتمین کنگره پزشکان مسلمان جهان:

وقت آن رسیده که جهان، ایران هسته‌ای را بپذیرد

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام:

ایران امنیت خود را منوط به تصمیم شورای امنیت نمی داند

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ایران تامین امنیت و منافع ملی خود را به هیچ عنوان منوط به تصمیم گیری در شورای امنیت یا هر مرجع و یا کشور دیگری نمی داند.
کد خبر: ۸۱۹۷۶۸
ایران امنیت خود را منوط به تصمیم شورای امنیت نمی داند

پایگاه اطلاع رسانی دکتر علی اکبر ولایتی روز شنبه اعلام کرد که وی این مطلب را در گفت و گوی اختصاصی با شبکه الجزیره عربی درباره جمع بندی مذاکرات هسته ای و موضوعات منطقه ای بیان کرد.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک افزود: برجام در مجموع توافق نامه بدی نیست اما در خصوص تجهیزات دفاعی، جمهوری اسلامی ایران از هیچ کسی اجازه نخواهد گرفت و هر آن چه برای دفاع نیاز داشته باشد(به غیر از سلاح هسته ای و یا کشتار جمعی و شیمیایی) را تامین و تهیه خواهد کرد.

ولایتی در پاسخ به سوال دیگری در ارتباط با تهدیدات روزهای اخیر رژیم صهیونیستی نسبت به ایران اظهار کرد: رژیم صهیونیستی اگر می توانست در مورد ایران اقدامی را انجام دهد حتما این کار را می کرد و این نشان دهنده ناتوانی آنان در مقابل ایران است؛ هر چند اگر کوچکترین خطایی را نسبت به جمهوری اسلامی ایران مرتکب شوند، تمام شهرهای اسراییل با خاک یکسان خواهد شد.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره اظهارات برخی مقامات آمریکا و انگلیس نیز گفت: کارنامه آمریکایی ها در ایران از کودتا تا حاکم کردن استبداد و پهلوی دوم، جنگ هشت ساله مشخص است. آن ها در هر جنایتی علیه مردم ایران شریک بوده اند.

وی تصریح کرد: آمریکایی ها و فلان مسئول در انگلیس که دارای پرونده و سابقه سیاه در منطقه، جهان عرب و ایران هستند نمی توانند برای جمهوری اسلامی ایران و کشورهای منطقه همچون سوریه، عراق و یمن تصمیم گیری کنند.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک تاکید کرد: آن ها باید دست از حمایت از تروریست ها بردارند تا مردم خود این کشورها بدون دخالت هر کشور دیگری در مورد سرنوشت و آینده خودشان تصمیم بگیرند.

ولایتی خاطر نشان کرد: ایران هم هرگونه حمایت مشاوره ای را صرفا به دلیل درخواست دولت های مستقر در این کشورها به انجام می رساند.

وی همچنین در ارتباط با ادعاهای کشورهای غربی و به طور خاص آمریکا مبنی بر حمایت ایران از حزب الله به عنوان یک گروه تروریستی اظهار کرد: این ادعای بسیار مضحکی است که حزب الله لبنان که موجب فخر جهان عرب، اسلام و منطقه هستند و از ملت مظلوم منطقه که بسیاری از آنان نیز اهل سنت هستند حمایت می کنند را تروریست بدانیم.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک افزود: این در حالی است که آمریکایی ها از گروه های تروریستی مانند داعش و النصره که مردم مظلوم منطقه را به خاک و خون می کشند، حمایت می کنند و می گویند ما تروریست های غیر افراطی را آموزش می دهیم.

ولایتی با خنده دار خواندن تقسیم بندی تروریست ها به افراطی و غیر افراطی، گفت: تروریست، تروریست است و آنان آماده سازی، تجهیز و آموزش را با کمک برخی کشورهای منطقه به انجام می رسانند و امروز از حدود 70 کشور و از جمله اروپا در سوریه و عراق علیه حکومت های مستقر این کشورها که عضو سازمان ملل هستند، در حال جنگ می باشند و مردم مظلوم در این کشورها را از بین می برند.

وی در ارتباط با یمن نیز تصریح کرد: امروز در این کشور یک ایرانی حضور ندارد و بدون هیچ اجازه و منطقی عربستان سعودی به این کشور و مردم مظلوم آن حمله ور شده و بیمارستان ، مسجد ، مدرسه و مناطق غیر نظامی را بمباران می کند. به چه اجازه و دلیلی این اقدامات علیه مردم یمن انجام می شود؟

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک یادآور شد: نزدیک ترین ملل به ما ایرانی ها، عرب ها هستند و ارتباطات نزدیکی میان جمهوری اسلامی ایران و کشورهای عرب همچون الجزایر، لبنان، عمان، سوریه، بحرین، امارات، کویت و قطر وجود دارد و ملت های ایران و عرب با هم ارتباطات خوبی دارند و آن چه در حوزه سیاسی به عنوان اختلافات مطرح است تصنعی و از بیرون منطقه تحمیل شده که باید با همکاری و همگرایی در رفع آن تلاش کرد.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها