فرمانده انتظامی شهرستان زابل جزئیات کودک‌ ربایی 200 میلیون تومان در این شهر و اعترافات دو عضو باند را تشریح کرد.
کد خبر: ۸۱۹۳۰۱
جدال گروگان 9 ساله با مرگ

سرهنگ محمد نوربخش در این باره به جام‌جم گفت: رسیدگی به این پرونده 28 اردیبهشت امسال با شکایت مردی در رابطه با ربوده شدن پسر 9 ساله‌اش به نام مهدی در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این شهر قرار گرفت. ماموران در تحقیق از این مرد متوجه شدند پسر خردسال وی برای خرید، خانه را ترک کرده و پس از آن ناپدید شده است. با غیبت مرموز این کودک، جستجوی خانواده‌اش برای یافتن وی آغاز شد، اما تلاش‌ها بی‌نتیجه بود. با گذشت سه ساعت از ماجرا، پدر کودک پیامک‌هایی دریافت کرد مبنی بر این‌که «فرزند شما را ربوده‌ایم و برای آزادی‌اش باید پول بپردازید. روز و ساعت تحویل پول و مبلغ آن را در پیامک یا تماس بعدی اطلاع می‌دهیم.» وی تصریح کرد: در این مرحله از تحقیقات، ماموران پی بردند تماس‌هایی که مرد آدم‌ربا و همدستانش با خانواده کودک ربوده شده می‌گیرند، از شیراز و چند شهر افغانستان است.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل اضافه کرد: این در حالی بود که آدم‌ربایان در تماس‌های بعدی با خانواده کودک ربوده‌شده برای آزادی او 200 میلیون تومان پول خواسته و تهدید کرده بودند اگر این پول آماده نشود، گروگان را خواهند کشت. نوربخش گفت: با گذشت 60 روز از وقوع این گروگانگیری، متهمان دو هفته پیش در آخرین تماس خود با این خانواده اعلام کردند فرصت آنها به پایان رسیده و باید تا یک روز دیگر پول را تحویل دهند؛ در غیر این صورت پسر 9 ساله را خواهند کشت. در این مرحله ماموران از خانواده گروگان 9 ساله خواستند تا در محلی که گروگان‌ها می‌گویند، حاضر شوند و در محل ملاقات دو نفر را دستگیر کردند.

وی خاطرنشان کرد: دو روز بعد مردی با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 شهرستان زابل تماس گرفت و خبر داد در محله حسن‌آباد این شهر، پیکر نیمه‌جان پسر 9 ساله‌ای را پیدا کرده است. ماموران انتظامی در محل با پسر خردسال که بی‌هوش شده بود و آثار سوختگی، خراشیدگی و ضرب و جرح روی بدنش دیده می‌شد، روبه‌رو شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل گفت: با توجه به مشخصات ظاهری این کودک معلوم شد او همان گروگان خردسال است که پلیس در تلاش برای آزادی اوست. ماموران تحقیقات از دو متهم بازداشت ‌شده را آغاز کردند تا این‌که آنها دو روز پیش اعتراف کردند، این کودک را دوستانشان ربوده و به خانه‌ای خارج از شهر منتقل کرده‌اند تا از خانواده‌اش 200 میلیون تومان اخاذی کنند، اما موفق نشدند.

نوربخش اضافه کرد: متهمان اعتراف کردند این کودک را 60 روز شکنجه کرده‌اند. تحقیقات پلیس از این دو متهم برای دستگیری دیگر اعضای این باند ادامه دارد.

کودک خردسال به‌دلیل شدت جراحات وارده همچنان در کما به‌سر می‌برد و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بوده و با مرگ دست و پنجه نرم می‌کند.

هوشنگ ناظری، فرماندار زابل در این باره به ایسنا گفت: شورای تأمین شهرستان زابل، دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی و نیروی‌ انتظامی با جدیت موضوع را پیگیری می‌کنند تا عوامل این گروگانگیری دستگیر و مجازات شوند.

در همین رابطه هادی ارباب، مدیر داخلی بیمارستان امیرالمومنین(ع) زابل اعلام کرد: با توجه به شدت جراحات وارده به این کودک، حال وی به‌شدت وخیم بوده و ضریب هوشیاری او 3 است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱۰
علی
Germany
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۱
۰
۰
آیا 60 روز یك كودك را به خاطر پول رها كردن درست است آیا نباید دولت یك اقدامی انجام می داد .
واقعا متاسفم
حسن
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۱
۰
۰
انشالله خدای بزرگ به حق بی بی فاطمه زهرا این پسر بچه مظلوم و معصوم رو شفا بده.از جام جم میخوایم كه خبر سلامتیه این پسر عزیزمون رو اطلاع رسانی كنه
گرگانی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۱
۰
۰
انشااله هرچه زودتر شفا میگیره و عوامل این جنایت به زودی زود دستگیر و اعدام می شوند. آمـــــــــیـــــــن
حامد
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۱
۰
۰
خدایا به بزرگیت قسمت میدم كمكش كن...
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۱
۰
۰
خدایا نجاتش بده
زهرا
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۱
۰
۰
تو این 60 روز نیروی انتظامی چكار می كرده؟؟؟
طفلك یا این جثه 60 روز شكنجه شده خدا به پدر مادرش رحم كنه
بهنام
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۱
۰
۰
حتما پس از دسگیری ادم ربایان قاضی انهارا به چندسال زندان محكوم میكند .حكم این افراد مرگ است
ف
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۱
۰
۰
الهی.خدایا بهش رحم كن.طفلی چقدر زجر كشیده.بیچاره پدر و مادرش.
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۱
۰
۰
بعضی ها وحشین و بی تمدن، به دولت چه ربطی داره
سارا
Canada
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۲
۰
۰
متاسفم برای نیروی انتظامی
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها