شبکه اجتماعی تلگرام در روزهای اخیر هدف حمله هکرها قرار گرفت تا کاربران این پیام رسان موبایلی با مشکلات متعددی مواجه شوند.
کد خبر: ۸۱۷۸۲۷
حمله هکرها به تلگرام و اختلال در شبکه پیام رسان

پیام رسان موبایلی تلگرام هدف حمله «رد سرویس توزیع شده» DDoS با سرعتی در حدود ۲۰۰Gbps قرار گرفت تا این پیام رسان در انتقال اطلاعات یا پیام های کاربرانش با مشکلات متعددی مواجه شود. تلگرام با انتشار توئیتی رسمی، اختلالات و کندی های این برنامه که در روز جمعه صورت گرفته بود را به دلیل تهاجم هکرها برای خارج کردن این شبکه از دسترس کاربران اعلام کرده است.

هکرها معمولا در حمله هایی که به این روش انجام می شود به دنبال تعلیق، قطع موقت یا دائمی یک میزبان متصل به اینترنت هستند. یکی از روش هایی که معمولا در این حمله ها مورد استفاده قرار می گیرد را می توان در اشباع کردن ماشین ها یا سرورهای هدف با حجمی از درخواست های ارتباط خارجی دانست که شبکه قادر به پاسخگویی ترافیک قانونی نبوده در نتیجه سرعت پیام رسان موبایلی کاهش یافته یا از دسترس خارج می شود.

در حمله های DOS اگر هکرها از سیستم های متعددی برای هجوم به میزبان های از راه دور استفاده کنند در این صورت حمله DDoS خواهد بود.

با آغاز چنین حملاتی، تمامی رایانه ها همزمان با هم عمل می کنند به طوری که سرور قادر به پاسخگویی نبوده و می تواند خسارت های غیرقابل باوری را به همراه داشته باشد.

مقامات تلگرام اعلام کرده اند که هکرها از صد سرور آلوده این حمله را به سوی تلگرام ترتیب داده بودند. هکرها علاوه بر ویروسی کردن سیستم ها، کنترل آنها را نیز به دست گرفته بودند.

گزارشات و آمارهای منتشر شده نشان می دهد، حملات هکرها بر آسیا، استرالیا و اقیانوسیه متمرکز بوده و خدمات رسانی به کاربران را در این مناطق با مشکل مواجه کرده اند.

بنا به گزارش Register، در حدود ۵ درصد از ۶۰ میلیون کاربری که این کمپانی در ۱۸ ماه اخیر جذب کرده بود، مورد هجوم قرار گرفته اند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها