بادمجان 10 عدد گوشت چرخ کرده گوساله 200 گرم سویا 2.1 پیمانه شیر 2 پیمانه گوجه 1 کیلوگرم پیاز 2 عدد سیر 2 حبه فلفل دلمه‌ای رنگی 1 عدد قارچ 200 گرم رب گوجه فرنگی 3 قاشق
کد خبر: ۸۱۶۲۸۹
بادمجان شکم پر (شکم پاره)

1.بادمجان ها را به صورت خط خط پوست کنده و در آب نمک به مدت یک ساعت میخوابانیم تا تندی آن گرفته شود سپس بادمجان ها را خشک کرده و به صورت درسته در روغن کمی سرخ میکنیم . دقت کنید که در این مرحله لایه روی بادمجان ها خشک نشود سویا را در شیر به مدت 45 دقیقه میخیسانیم و با فشار دادن سویا کل شیر آن را خارج میکنیم (دقت کنید که درست انجام دادن این کار باعث خواهد شد که بوی سویا کاملا از بین برود ). سپس سویا را در دستگاه غذا ساز ریخته و کامل له میکنیم .


2.یک عدد پیاز درشت را خرد کرده در روغن تفت میدهیم . مخلوط گوشت چرخ کرده و سویا را به پیاز افزوده و کامل تفت میدهیم در این مرحله ادویه ها را اضافه میکنیم تا روی حرارت عطر آن ها خارج شود . رب را اضافه کرده و کمی تفت میدهیم .


3.سپس قارچ و فلفل دلمه ای خرد شده را اضافه میکنیم و پس از کمی تفت دادن یک استکان آب اضافه کرده و به مدت 20 دقیقه روی حرارت ملایم زمان میدهیم تا مواد پخته و آب آن جمع شود .

4.بادمجان ها را به صورت طولی از وسط برش داده به گونه ای که کامل بریده نشود و فقط شکم آن باز شود . از مواد گوشتی داخل بادمجان ها داده و در یک ماهیتابه در دار میچینیم .


5.در ظرفی جدا یک عدد پیاز و دوحبه سیر را رنده کرده در کمی روغن تفت میدهیم و پوره گوجه را به آن افزوده به همراه آب غوره و کمی حرارت میدهیم تا جوش بیاید . کمی نمک و فلفل به سس زده و روی بادمجان ها ریخته در ظرف را بسته و به مدت 40 دقیقه روی حرارت ملایم قرار میدهیم تا بپزد .

نکات :

۱ – میتوانید بادمجان ها را از وسط نصف کرده و مواد را روی آن بدهید و در فر قرار دهید . در این روش میتوانید پنیر پیتزا نیز روی مواد بریزید تا در فر طلایی شود .

۲ – به مواد بالا میتوانید زیتون سیاه نیز بیفزایید که این مورد در نوع یونانی این غذا به چشم میخورد .

این خوراک لذیذ در آشپزی بسیاری از کشورها به ویژه کشورهای مدیترانه ای یافت میشود . در آشپزی ایرانی نیز شکم پاره غذایی قدیمی و اصیل است .
این خوراک خوشمزه به همراه تکه ای نان تازه حتما شامی مناسب و لذیذ است.(پیمونه)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها