آمارهایی که در حوزه ازدواج و طلاق در کشور منتشر می‌شود، نگران‌کننده است، زیرا تاکنون نتوانسته‌ایم شرایطی را فراهم کنیم که ازدواج‌های همسان و همسو در کشور شکل گیرد، رواج ازدواج‌های غلط در کشور و تغییر سبک زندگی باعث شده سرنوشت بیشتر ازدواج‌هایی که در کشور ثبت می‌شود، به طلاق ختم شود.
کد خبر: ۸۱۵۰۴۴
رشد آمار طلاق در سایه آشفتگی مدیریتی

این درحالی است که نهادهای زیادی مانند وزارت ورزش و جوانان، وزارت بهداشت و درمان، سازمان بهزیستی، شهرداری‌ها و استانداری‌ها برنامه‌هایی برای کاهش طلاق دارند، اما چون فعالیت آنها با یکدیگر هماهنگ شده نیست در حل مشکلات ناکام هستند، این روند را باید آشفتگی مدیریتی دانست، زیرا با این‌که هدف تمامی این ارگان‌ها یکی است آنها جداگانه کار می‌کنند، این نهادها باید در این حوزه فعالیت کنند، اما همسو با یکدیگر.

مساله‌ای که در کشور سبب‌شده نتیجه مطلوبی به دست نیاوریم این است که دستگاه‌ها جزیره‌ای عمل می‌کنند، این آشفته‌بازار نه فقط سبب می‌شود که طلاق کاهش پیدا نکند بلکه زمینه را برای هدررفت سرمایه نیز فراهم می‌کند.

حل بحران طلاق در کشور به مدیریت راهبردی نیاز دارد برای محقق شدن این هدف همه دستگاه‌ها باید دور هم جمع شده و تقسیم وظایف کنند، تقسیم وظایف نیز باید بدرستی انجام شود، یعنی هر نهادی با توجه به توانایی و امکاناتی که دارد باید وظیفه‌ای را به عهده بگیرد. به این شکل موجی شکل می‌گیردکه می‌تواند مشکلات را برطرف کند.

اکنون در کشور با مشکل مدیریتی رو‌به‌رو هستیم یعنی برخی از مدیران ما با یکدیگر به توافق نمی‌رسند، باید یادآور شد توافق نکردن عده‌ای از مدیران باهم سبب آسیب دیدن جامعه می‌شود. به این ترتیب باید کمیته‌ای تشکیل شود تا فعالیت‌های این نهادها در حوزه بالا بردن ازدواج و کاهش طلاق را با یکدیگر همسو کند.

بنابراین باید از مسئولان خواست برای حل مشکلات کشور بیشتر با یکدیگر تعامل کنند، زیرا ابزار و ظرفیت‌های زیادی برای بالا بردن آمار ازدواج‌های موفق وجود دارد، اما نتوانسته‌ایم از آنها استفاده کرده و ازدواج‌های پایدار را شکل دهیم.

مشاور خانواده - دکتر غلامرضا قاسمی‌کبریا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها