یک متخصص فیزیکال‌تراپی با اشاره به اینکه استفاده از پیاده‌روی، شنا و دوچرخه‌های ثابت می‌تواند در جلوگیری از ابتلا به کمر درد موثر باشد، اظهار کرد: ورزش‌های منظم، کم شدت و هوازی می‌توانند قدرت و تحمل فرد را افزایش داده و به ماهیچه‌های انسان برای عملکرد بهتر کمک ‌کند.
کد خبر: ۸۱۴۰۵۰
بهترین ورزش‌ها برای پیشگیری از کمردرد

دکتر سیامک بشردوست تجلی با اشاره به اینکه همه افراد حتی کودکان و نوجوانان نیز ممکن است دچار کمردرد شوند، گفت: عدم تحرک و بلندکردن اجسام به شکل نامناسب دو عامل مهمی هستند که در ابتلا به کمر درد نقش موثری را ایفا می‌کنند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: به دنبال افزایش سن، تغییراتی در ستون فقرات ایجاد می‌شود که به طور معمول همراه با ضعف و تغییر میزان استحکام در عضلات و سایر بافت‌های ناحیه کمری است و این تغییرات در نهایت می‌توانند منجر به تغییر شکل در ستون فقرات شده یا کاهش توان فرد در تحمل فشارها و ایجاد محدودیت در انجام کارهای روزانه را سبب شوند.

این متخصص فیزیکال‌تراپی با تاکید بر اینکه تغییرات دژنراتیو و فرسایشی در ناحیه کمر یا بافت‌های اطراف کمر که به طور معمول همراه با افزایش سن ایجاد می‌شود، زمینه ایجاد کمردرد را افزایش می‌دهند، تصریح کرد: در این شرایط عضلات و سایر عناصر تشریحی توان مقابله با فشارهای سنگین را ندارند؛ به همین علت فشار بیش از اندازه موجب تغییر وضیعت عناصر تشریحی ناحیه می‌شود و این تغییرات می‌تواند موجب تولید درد در ناحیه کمر یا سایر بخش‌های ستون فقرات شود.

بشردوست با اشاره به اینکه همراه با افزایش سن و پیشرفت این تغییرات فرسایشی، حرکات روزانه ساده هم می‌توانند باعث ایجاد کمر درد شوند، اظهار کرد: ورزش‌های منظم، کم شدت و هوازی (ورزش‌هایی که موجب فشار بر کمر نشوند) می‌توانند قدرت و تحمل فرد را افزایش داده و به ماهیچه‌های انسان برای عملکرد بهتر کمک ‌کنند.

این متخصص فیزیکال‌تراپی در پایان خاطرنشان کرد: ورزش‌هایی مانند پیاده‌روی، شنا و استفاده از دوچرخه‌های ثابت انتخاب‌های مناسبی برای جلوگیری از شروع کمردرد هستند، اما کاهش وزن نیز می‌تواند در کاهش میزان ابتلا به کمر درد موثر باشد.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها