مواد لازم: سفیده تخم‌مرغ 3 عدد شکر دانه‌ریز 40 گرم پودرشکر 180 گرم پودربادام 125 گرم رنگ آبی اسانس لیمو از هر کدام چند قطره
کد خبر: ۸۱۲۹۲۷

طرز تهیه شیرینی ماکارون به لیمو

روش تهیه:

1. برای تهیه خمیر ماکارون فر را اگر گازی بود روی 150 و اگر برقی بود روی 140 درجه سانتی‌گراد تنظیم کرده گرم می‌کنیم.

2. کف سینی فر را کاغذ روغنی پهن کرده، آن را چرب می‌کنیم. ابتدا سفیده‌های تخم‌مرغ را با همزن برقی هم می‌زنیم تا پف کند. سپس آرام‌آرام شکر دانه ریز را به سفیده اضافه کرده، به هم‌زدن ادامه می‌دهیم تا حالت فومی شکل پیدا کند.

3. پودرشکر و پودربادام را با یکدیگر آسیاب کرده و خوب مخلوط می‌کنیم و توجه داریم که به واسطه چربی بادام مخلوط ما حالت خمیری شکل پیدا نکند. رنگ و اسانس را نیز به مواد اضافه کرده و مواد خشک را در سه مرحله توسط لیسک به خورد سفیده‌ها می‌دهیم. یک ماسوره ساده به قطر دو سانتی‌متر داخل کیسه قیف قرار می‌دهیم.

4. مایه را داخل قیف ریخته دایره‌هایی به قطر سه تا چهار سانتی‌متر از مایه روی کاغذ می‌گذاریم. سینی را چند بار روی میز می‌کوبیم و به مدت 30 دقیقه در دمای محیط استراحت می‌دهیم تا رویه ماکارون‌ها حالت چسبنده نداشته باشد سپس آن را به مدت 20 دقیقه روی پنجره وسط فر قرار می‌دهیم. بین ماکارون‌ها از مخلوط خامه، مارمالاد به (بدون شهد) وچند قطره آب لیموترش استفاده می‌کنیم.

 

(مجله زندگی ایده آل)

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کیک هل و گلاب

                     طرز تهیه 10‌ شیرینی ‌خانگی ‌برای ‌عید + تصاویر

                     طرز تهیه پیراشکی بازاری کرم دار یا شکلاتی بدون فر در 7 گام

                     طرز تهیه پیراشکی گوشت

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها