آموزش آشپزی

باقلوای ‌گوشت

مواد لازم: آرد: سه پیمانه شیر: یک پیما نه شکر: یک قاشق غذاخوری نمک: یک قاشق چای‌خوری بکینگ‌پودر: دو قاشق چای‌خوری پر روغن مایع: دو قاشق غذاخوری پنیر پیتزا: 100 گرم
کد خبر: ۸۱۲۹۰۴

باقلوای ‌گوشت

طرز تهیه خمیر باقلوای گوشت: تمام مواد خشک را دو بار الک کنید و بعد شیر و روغن را به آنها اضافه کنید و مخلوط کرده، روی آن را بپوشانید و در جای تاریک گذاشته و دو ساعت به آن استراحت دهید . لازم است بدانید که این خمیر برای تهیه انواع پیراشکی، قطاب، نان، و نان پیتزا و سمبوسه استفاده می‌شود .

مواد لازم میان باقلوا: گوشت چرخ کرده: 100 گرم

فلفل دلمه ای: نصف فنجان

ذرت: یک فنجان

پیاز:دو قاشق غذاخوری

نمک و فلفل: به میزان لازم

رب گوجه: یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه: ابتدا پیاز را نگینی خرد کنید و سپس با کمی روغن تفت دهید. گوشت چرخ‌کرده را به همراه ذرت، فلفل دلمه‌ای و رب گوجه‌فرنگی به پیاز اضافه کنید. در نهایت با افزودن نمک و فلفل این مواد را از روی حرارت بردارید.

در این مرحله خمیر را نصف و به ضخامت کمتر از نیم سانتی‌متر آن را باز کنید. کف ظرف نچسبی را چرب کرده و یک قسمت از خمیر باز شده را کف آن پهن کنید، به طوری که دیواره‌های ظرف با خمیر پوشیده شود. مایع گوشتی را روی خمیر بریزید و پنیر پیتزا را روی آن بپاشید. خمیر دوم را روی آن قرار دهید و کناره‌های آن را به لایه اول متصل کنید. در نهایت مقداری زرده تخم‌مرغ را روی خمیر بمالید و کمی کنجد روی آن بپاشید. این غذا را به مدت 30 تا 40 دقیقه در حرارت 180 درجه سانتی‌گراد قرار دهید تا روی آن طلایی شود.

(چاردیواری-ضمیمه دوشنبه روزنامه جام جم)

بیشتر بخوانید: طرز تهیه پیراشکی گوشت

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها