آیت‌الله حائری شیرازی، عضو مجلس خبرگان رهبری طی نامه‌ای سرگشاده به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نسبت به انتقادات تند وی نسبت به دولت گذشته واکنش نشان داد.
کد خبر: ۸۱۲۱۸۰
نامه حائری شیرازی به هاشمی رفسنجانی

به گزارش فارس در این نامه آمده است: پس از صحبت اخیر شما در رابطه با عملکرد دولت سابق مبنی بر این‌که در آن هشت سال، زهر به نظام اقتصادی و اخلاقی تزریق شد بطوری‌که مردم تمام مشکلات اخلاقی و اقتصادی را که در گوشه و کنار جامعه مشاهده می‌شود از آن دولت ببینند و در آخر نسبت به پشتیبانی روحانیون از آن دولت گلایه فرموده‌اید لازم دیدم کلمه‌ای گفته باشم.

آیت‌الله حائری شیرازی با بیان این‌که تا آخرین جلسه دولت قبل، سمت استادی اخلاق در آن مجموعه را بر عهده داشته است نوشت: اگر این کار گناه بوده است باید پاسخگو باشم زیرا این درست نیست که در کنار جماعتی تا آخر بایستیم و وقتی آنها رفتند نسبت به هرچه به آنها می‌رود ساکت باشیم انگار آنها جز بدی، کاری نکردند.

این عضو مجلس خبرگان رهبری افزوده است: مساله صاحب​خانه شدن متوسط مردم در قبل از دولت سابق، امری نزدیک به محال بود. الان بسیاری از آنها صاحب خانه هستند.

حائری شیرازی خطاب به هاشمی رفسنجانی افزوده است: شما همیشه می‌گویید عدالت، میانه روی. اینکه حاکمیت هشت ساله گذشته را حتی خاکستری نبینیم و سیاه مطلق بدانیم، میانه‌روی است؟ اینطور نیست. دولت سابق آرزوهای بعضی انسان‌ها را عملی کرد و آرزوی بخشی از اقشار ضعیف را برآورد.

در ادامه این نامه آمده است: بگذارید دولت فعلی شق القمری کند و معجزه‌ای انجام دهد و وضع مردم را از نظر اخلاقی و اقتصادی بهتر کند آنگاه خواهید دید مشک آن است که خود ببوید نه آن‌که عطار بگوید.

عبدی: روحانی به هیچ وجه نامزد اصلاح‌طلبان نبود

عباس عبدی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگویی با اشاره به عضویت حسن روحانی در جامعه روحانیت مبارز تهران گفت: روحانی به هیچ وجه نامزد اصلاح‌طلبان نبوده که بخواهیم بگوییم از این طرف رئیس‌ جمهور شده است اما الان در فضای عمومی بیشتر مورد حمایت اصلاح‌طلبان است تا آن طرف.

عبدی در گفت‌و‌گو با فارس افزوده است: اصلاح‌طلبان آمادگی ذهنی این را نداشتند که سال 92 چنین اتفاقی می‌افتد و هنوز نیز نتوانستند خود را با این وضع انطباق دهند البته به لحاظ تئوری نه به لحاظ عملی. وی همچنین با بیان این‌که درحال حاضر فضای عمومی جامعه برای تندروی، مناسب نیست معتقد است: «فضای عمومی جامعه برای بازسازی مجلس ششم فراهم نیست.»

درخواست دانشجویان بورسیه از صدا و سیما

جمعی از دانشجویان بورسیه با صدور نامه‌ای سرگشاده خطاب به رئیس رسانه ملی خواستار برگزاری مناظره‌ای بین وزیر علوم دولت دهم و یازدهم درباره آیین‌نامه‌ها، قوانین اخذ بورسیه و اختیارات وزیر در این زمینه شدند.

در بخشی از این نامه آمده است: با توجه به اظهارات برخی از معاونان وزیر علوم مبنی بر درخواست نهادهای نظارتی از آنها برای برخورد با بورسیه‌ها و تکذیب این سخنان توسط نهادهای نظارتی (سازمان بازرسی و دیوان محاسبات)، لازم است روشنگری لازم در این زمینه صورت گیرد و چرایی ارائه اطلاعات ناصحیح به مردم و فضاسازی‌های ناصحیح توسط برخی مسئولان تشریح شود.

این نامه می‌افزاید: از سوی دیگر، مجازات‌های محیرالعقول و خارج از چارچوب آیین‌نامه‌ها و قوانین بر ضد دانشجویان بورسیه و عدم تمکین به رای کمیسیون اصل 90، گمانه سیاسی‌کاری و کینه‌جویی را به یقین بدل کرده است. بدیهی است موارد فوق باید در جلسه‌ای با حضور طرفین بررسی شود تا افکار عمومی بتواند به درک صحیح از واقعیت‌های آشکار و پنهان موضوع بورسیه‌ها دست یابد.

حاشیه اینستاگرامی جهانگیری

در پی درج مطلبی در شبکه اجتماعی اینستاگرام به نقل از معاون اول رییس جمهور در خصوص واگذاری تیم‌های فوتبال پرسپولیس و استقلال که واکنش برخی افراد از جمله یکی از متقاضیان خرید باشگاه پرسپولیس را به همراه داشت، دفتر معاون اول رییس جمهوری اعلام کرد: جهانگیری هیچ‌گونه فعالیتی تاکنون در شبکه اجتماعی یاد شده نداشته است.

بر اساس این گزارش، صفحه‌ای که با نام وی در این شبکه وجود دارد، احتمالا توسط یکی از علاقه‌مندان ناشناس ایجاد شده و تا به حال تصاویری را با استفاده از منابع سایت‌های مختلف منتشر کرده است.

روایت جدید از سفری غیررسانه‌ای

هیات آمریکایی از دانشگاه‌های آمریکا که چندی قبل به صورت کاملا غیررسانه‌ای به ایران سفر کرده بودند جزئیاتی از این سفر را رسانه‌ای کردند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، این هیات آمریکایی که خود را هیات دانشگاهی معرفی کرده بودند در این سفر که از آن به سفر تاریخی یاد کرده‌اند، از سوی روسای 13 دانشگاه و مسئولان وزارت علوم به گرمی مورد استقبال قرار گرفتند.

آلن گودمن سرپرست این هیات آمریکایی که عضو شورای روابط خارجه آمریکا نیز هست، گفته ما به گرمی از سوی دانشگاه‌ها و دولت مورد استقبال قرار گرفتیم. ارزیابی ما این است که دولت ایران و آمریکا می‌توانند رابطه گرمی داشته باشند بخصوص در زمینه دانشگاه.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۷
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
۰
۰
عجب آدم پرروئی هست این حائری شیرازی ... انگار پرروئی یكی از واژگان احمدی نژادیهاست ... شق القمر كند روحانی ؟؟؟ چه جوری ؟؟ نه در آمد سالی 120 میلیارد دلار را دارد . فشارهای بین المللی موجود ... 70 درصد مسكن مهر هم كه ناتمام است و روحانی باید تكمیل كند و بخاطر این مسكن مهر كلی مشكلات و تعهدات مالی و تورم بوجود آمده ... نرخ ارز و سكه و مسكن چندین برابر شده .
البته ... نظر شما به آقای احمدی نژاد نزدیك تر است !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ایرانی
Germany
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
۰
۰
حضرت ایت اله حائری شیرازی خدا پدر و مادرت را بیامرزد حرف دل مردم را بیان فرمودید...
اسماعیل بازنشسته
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
۰
۰
سلام از اول انقلاب تا ظهور حضر ت مهدی ادمی كه طرفدار قشر فقیر جامعه باشد فقط یك نفر بوده وهست وخواهد بود ان هم فقط وفقط محمود احمدی نژاد من تازنده هستم او را دعا میكنم
كارشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
۰
۰
سلام خواستم از جام جم بپرسم كه چرا بی احترامی ها و تهمت ها كه افراد دست اندر كار دولت كه به اشخاص و به هم رده های خودشونو میدن منتشر میكنید ولی در بخش نظرات مخاطبات این حق وجود ندارد.آیا این تعارض اشكار نیست؟به هر حال منصفانه نیست...

با تشكر
مم
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
۰
۰
بجای كوبیدن دولت قبلی فكر اقشار كم درامد باشید با این تورم به خدا یه عده محتاج نون شب هستن .بجاش نور چشمی ها وعده ای مرفه بی درد نمیدونن پولهاشونو كجا . از كدوم حساب خرج كنن بعدشم حرف از عدالت علی ع و.. میزنیم
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
۰
۰
اگر كمی وجدان داشته باشیم اقدامات احمدی نژاد را فراموش نمی كنیم . او به تنهایی در مقابل اسكتبار ایستاد و همیشه به مردم امید داد . نه قیمت نان را دو برابر كرد و نه بنزین را .
هاشم خان
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
۰
۰
بنده كاری به دعوای سیاسی این اقایان ندارم كاری كه احمدی نژاد كرد مدت هشت سال قوم مغول نكرد

نیازمندی ها