معاون اول قوه قضائیه در جمع خبرنگاران با تشریح آخرین جزئیات اجرای حکم مهدی هاشمی،صدور حکم اعدام رئیس عرفان حلقه و علت بازداشت بقایی گفت: زمان دقیق اجرای حکم مهدی هاشمی را نمی دانم اما پرونده در مرحله اجرا قرار دارد.
کد خبر: ۸۱۱۵۹۰
جزئیات اجرای حکم مهدی هاشمی، حکم اعدام رئیس عرفان حلقه و بازداشت بقایی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه ای در حاشیه مراسم تجلیل از خانواده شهدا ، جانبازان و ایثارگران دستگاه قضائی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤال خبرنگاری که درباره زمان اجرای حکم مهدی هاشمی پرسید افزود: در این خصوص دادسرا تهران باید اقدام کند بنابراین روز اجرای حکم را نمی دانم.

وی درباره اینکه احتمال دارد اجرای حکم بعد ماه مبارک رمضان باشد گفت: من نمی دانم، مسئول اجرای حکم دادسرای تهران است و هر موقع مقدمات اجرای حکم آماده شود انجام می دهند.

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سؤال خبرنگاری که درباره علت بازداشت حمید بقائی پرسید گفت: از بیان جزئیات در این خصوص معذورم.

محسنی اژه ای همچنین در پاسخ به سؤال خبرنگار دیگری که پرسید به تازگی وکیل مدافع محمدعلی طاهری (رئیس عرفان حلقه) صادر شده است آیا این خبر صحت دارد یا خیر؟ گفت: هنوز احکام صادره قطعی نیست و این چیزی که مطرح شده من هنوز از قاضی پرونده در این خصوص نپرسیده ام که تأیید می کند یا خیر اما به هر تقدیر به فرض هم که حکم صادر شده باشد، قطعی نیست. دانه درشتها،به دستگاه قضا فشارمی آورند

معاون اول قوه قضائیه گفت: امروز که با دانه درشتها برخورد می کنیم فشارهای زیادی به دستگاه قضا وارد می شود.

در برخورد با دانه درشتها فشار زیادی به قوه قضاییه وارد می شود

معاون اول قوه قضائیه گفت: امروز که با دانه درشتها برخورد می کنیم فشارهای زیادی به دستگاه قضا وارد می شود.

محسنی اژه ای افزود: امروز تکلیف قوه قضائیه برای پاسداشت نظام، برخورد با انحرافها ،‌کجروی ها ، دانه درشتها ، صاحبان قدرت و صاحبان نفوذ است که وظیفه بسیار سنگینی در این خصوص داریم.

وی گفت: بر اساس وظیفه انقلابی، اسلامی و وظیفه ای که قانون بر عهده ما گذاشته است وظیفه صیانت از حقوق مردم ، حکومت و فرد و جامعه است.

وی افزود: نمی توانیم مدافع حقوق اجتماع و حکومت باشیم و از حقوق آحاد جامعه غفلت کنیم و یا در راه دفاع از حقوق آحاد جامعه از حق اسلام و حکومت غافل بمانیم.

وی گفت: قوه قضائیه و کل نظام جمهوری اسلامی ایران موظفند با تمام مظاهر فساد و فحشا مبارزه کند و امروز اگر بنشینیم و شاهد باشیم که مظاهر فساد و فحشا حتی به غفلت از سوی برخی متولیان ترویج شود وظیفه داریم با آن مقابله کنیم و با این بهانه که تکلیف من نیست نباید از آن عبور کنیم.

محسنی اژه ای در ادامه به بحث صدور برخی مجوزها اشاره کرد و افزود: مگر صدور مجوز می تواند جلوی برخی از مظاهر فساد بعدی را بگیرد مگر صرف صدور مجوز می تواند عملیات بعدی را تأمین کند که مشکلی پیش نیاید و اگر فرد ذیصلاحی نبود که جلوی این اشتباهات را بگیرد کار به کجا می رسید و نمی توان گفت چون مجوز دارد پس در مراحل بعدی خطایی از او سر نمی زند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
شیرعلی پاك نژاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
۰
۰
با سلام سوال بنده این است وقتی كه یك نفر خلاف شرع وقوانین عمل م كند باید منتظر مجازات باشد حالا این شخص می خواهد آقازاده باشد یا كسی كه به هیچ كجا وابسته نیست. زندگی ما باید الگو گرفته از زندگی پیامبرا و امامان باشد پس چرا دانه درشتها به دستگاه قضا فشار وارد می كنند این دانه درشتها چه كسانی هستند ؟چرا به ملت معرفی نمی كنید ؟مردم خودشان به حساب آنها می رسانند.
امیر حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
۰
۰
باور كنید اگر یه آدم معمولی بود كه كه آقا زاده هم نبود. سه یا چهار بار به اعدام محكوم شده بود چون ایشون آقا زاده تشریف دارن زندان كه نمیرن هیچ اعدام هم نمیشن. به نظرمن هركی اختلاس میكنه وجرم امنیتی داره اونم جرم امنیتیه سنگین مثل خیانت به كشور وهمكار بی بی سی باید اعدام بشه حالا هر كی میخواد باشه
ب
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
۰
۰
به نظر من حكم واقعی و عادلانه برای ایشان صادر نشده است

نیازمندی ها