ستاد برگزاری مراسم تشییع پیکرهای مطهر 270 شهید خط‌شکن و غواص با تشکر از حضور مردم در بی‌نظیرترین مراسم تشییع شهدا در سال‌های اخیر، با صدور بیانیه‌ای توضیحاتی در این زمینه ارائه کرد.
کد خبر: ۸۱۰۲۱۶
عذرخواهی ستاد برگزاری مراسم تشییع پیکرهای شهدا از مردم

به گزارش فارس، در این بیانیه آمده است: از بروز پاره‌ای ناهماهنگی‌های تحمیلی و مشکلات فرساینده که با وجود تجربیات موفق چند ساله و باوجود تدابیر و برنامه‌ریزی‌های اولیه و به دلیل چند برابر بودن جمعیت نسبت به برآوردها و تخمین‌های اولیه، هنگام برگزاری مراسم باشکوه تشییع پیکرهای مطهر شهیدان رخ داد، از تک تک شرکت‌کنندگان اعم از زنان و مردان باغیرت و مسلمان در این رویداد عظیم عذرخواهی و به‌دلیل تنگناهای ایجاد‌شده، طلب حلالیت و پوزش می‌کنیم.

همچنین فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به مراسم تشییع شهیدان، در مطلبی نوشت: برخی افراد که از دلسوزان نظام اسلامی و در جبهه خودی قرار دارند با گلایه‌مندی از حضور لحظه‌ای برخی شخصیت‌ها در محل جایگاه مراسم شهدا، گمانه‌زنی‌هایی داشته و آن را حمل بر اغراض سیاسی برگزارکنندگان مراسم نمودند؛ لذا جا دارد برای تنویر افکار عمومی توضیح دهم که در روز برگزاری مراسم برای هیچ‌یک از مسئولان عزیز اعم از لشکری و کشوری حاضر در میدان یا نزدیک و پشت جایگاه منعی برای حضور در جایگاه وجود نداشت و معدود افرادی هم که در جایگاه حضور یافتند با میل و علاقه شخصی خودشان بوده است.

افشاگری ویکی‌ لیکس درباره مهاجرانی

سایت افشاگر ویکی‌ لیکس حدود 500 هزار قطعه سند جدید از وزارت خارجه عربستان سعودی منتشر کرده که یکی از این سندها نشان می‌دهد سفارت این کشور در لندن هزینه تحصیل پسر عطاالله مهاجرانی، وزیر فرهنگ و ارشاد دولت اصلاحات را تامین کرده ‌است.

این سند که تاریخ آن مربوط به دهم اکتبر سال 2011 است، اشاره می‌کند که به درخواست عطاالله مهاجرانی این بورس تحصیلی در مقطع دکترا برای پسرش توسط سفارت عربستان تامین شده است.

به گزارش فارس، این سند اشاره دارد که سفارت عربستان در لندن هزینه بیش از 12 هزار پوندی برای هر سال تحصیلی (چهار سال ـ از 2011 تا 2015) و هزینه‌ای بالغ بر 4256 پوند برای هزینه‌های زندگی این آقازاده را تامین می‌کند. همچنین یکی دیگر از این اسناد مربوط به سند مورخ ۲۳ ژوئن ۱۹۹۹ تحت عنوان «زیبای صورتی‌پوش» است که در آن به سفر فائزه هاشمی به عنوان معاون کمیته ملی المپیک به عربستان اشاره شده و حضور او در ضیافت شام همسر ملک عبدالله با آنچه «پوشش نامتعارف» عنوان شده، در کانون توجه قرار گرفته است.

نشست مشترک مجلس و دولت

نشست مشترک نمایندگان مجلس و اعضای کابینه عصر امروز همراه با ضیافت افطار در سالن اجلاس سران برگزار می‌شود. محمدحسین فرهنگی، عضو هیأت‌رئیسه مجلس در گفت‌وگو با فارس، گفت: دولت میزبانی این نشست مشترک را به‌عهده دارد.

نجار: چون نظامی هستم در «یکتا» عضویت ندارم

مصطفی محمدنجار، وزیر کشور دولت دهم در واکنش به برخی اخبار مبنی بر عضویتش در تشکل «یاران کارآمدی و تحول ایران اسلامی» (یکتا) گفت: من عضو این جبهه نیستم چون یک فرد نظامی هستم. وی در گفت‌وگو با فارس افزود: از من دعوت شده بود و من نیز در همایش جبهه «یکتا» شرکت کردم و کاملا افراد این جبهه را قبول دارم زیرا قصد این عزیزان خدمت است و به دنبال این هستند که تجربیات خود را مدون کرده و در اختیار نظام قرار دهند.

درخواست توکلی برای تجدیدنظر

احمد توکلی، نماینده تهران در مجلس گفت روز یکشنبه (امروز) با حضور در شعبه 78 دادگاه کیفری استان تهران به حکم صادره از این شعبه اعتراض و تقاضای تجدیدنظرخواهی را ارائه خواهد کرد.وی در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرد لایحه دفاعیه خود را برای تجدیدنظرخواهی نسبت به حکم صادره آماده کرده است.

توکلی که مدیرمسئولی سایت الف را به‌عهده دارد، 16 خرداد به اتهام توهین به احمدی‌نژاد، آیت‌الله آملی‌لاریجانی و قضات کشور از سوی شعبه 78 دادگاه کیفری استان تهران به شش ماه حبس تعزیری محکوم شد که با توجه به سوابق وی و عدم سوء‌نظر این حکم تا دو سال تعلیق شده است.حکم توکلی به گفته او به دلیل انتشار نظرات مردمی درباره عملکرد مسئولان کشور در سایت الف بوده است.

امین‌زاده خبر استعفای خود را تکذیب کرد

معاون حقوقی رئیس‌جمهور با تکذیب برخی شایعات مبنی بر استعفای وی برای شرکت در انتخابات مجلس گفت: من هم جمعه‌شب از طریق رسانه‌ها خبر استعفای خود را از معاونت حقوقی رئیس‌جمهور شنیدم اما چنین خبری به هیچ وجه صحت ندارد.

الهام امین‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این‌که معاونت حقوقی رئیس‌جمهور در این دوره، نقش جدیدی پیدا کرده و در حال سازماندهی بحث اموال غیرمنقول دولتی است، اما این پیگیری‌ها بر سودجویان خوش نیامده و به همین دلیل از طریق رسانه‌های خود چنین اخباری را برای مقابله با این طرح پخش می‌کنند.

وی اظهار کرد: ما با وزرای مختلف درباره اموال وزارتخانه‌ها بحث کرده و به دنبال مراقبت از اموال غیرمنقول دولتی هستیم؛ رهبری و رئیس‌جمهور هم بر جلوگیری از زمین‌خواری و فساد تأکید دارند و ما در این زمینه موفقیت‌های خوبی داشته‌ایم.

توضیحات ترکان درباره حضورش در جمع اصلاح‌طلبان

مشاور ارشد رئیس‌جمهور در واکنش به انتشار برخی اخبار مبنی بر حضور وی در نهاد عالی اصلاح‌طلبان به عنوان نماینده دولت گفت: من نه در این جلسه و نه در هیچ جلسه سیاسی دیگری نماینده دولت و حزب اعتدال و توسعه نبوده‌ و نیستم.

اکبر ترکان به تسنیم گفت: اصلا دولت در چنین مواردی هیچ مداخله و نماینده‌ای ندارد.

ترکان با بیان این‌که من در حزب اعتدال و توسعه عضویت دارم، افزود: اما به عنوان نماینده حزب اعتدال و توسعه به من مأموریت نداده‌اند در جایی شرکت کنم.

وی گفت: این شب‌ها نیز بنده را افطاری دعوت می‌کنند و خیلی از رفقای قدیم و همکارانم حضور دارند؛ خواهش می‌کنم اگر ما جایی افطاری می‌رویم، رسانه‌ها نگویند که یک داستان سیاسی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ali
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
۰
۰
...
چرا رئیس جمهور روحانی در این مراسم شركت نكرد؟
...
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها