توصیه محققان برای پیشگیری از ابتلا به مسمومیت خونی

قبل از ورزش بدنتان را آماده کنید

جام جم سرا- نتایج پژوهشی تازه نشان می‌دهد که انجام ورزش‌های سنگین بدون آموزش و آمادگی اولیه بدنی می‌تواند باعث نفوذ باکتری‌های روده به جریان خون و در نتیجه مسمومیت خونی شود.
کد خبر: ۸۰۹۵۳۴
قبل از ورزش بدنتان را آماده کنید

به نقل از پایگاه خبری International Journal of Sports Medicine and Exercise Immunology Reviews، آموزش مناسب برای هر حرکت می‌تواند به بدن در پیشگیری از این اتفاق کمک کند. دو مطالعه که توسط محققان دانشگاه موناش در استرالیا انجام شده است نشان می‌دهد که آموزش‌های پیشرونده طولانی مدت می‌تواند از عفونی شدن بدن بر اثر انجام ورزش‌های سنگین پیشگیری کند. در همین زمینه، دکتر ریکاردو کوستا از بخش تغذیه و رژیم غذای دانشگاه موناش در یک بیانیه مطبوعاتی نوشت: بدن باید برای انجام ورزش‌های سنگین آمادگی پیدا کند و برای این منظور باید تحت یک مربی به مدت طولانی آموزش دید.
محققان متوجه شدند که انجام ورزش‌های سنگین بدون برخورداری از آمادگی بدنی باعث ایجاد تغییرات در دیواره روده می‌شود که در نتیجه آن باکتری‌هایی که به‌طور طبیعی در دیواره روده وجود دارند وارد جریان خون می‌شوند و باعث بروز واکنش ضد التهابی بدن می‌شود.
این واکنش بدن می‌تواند به ابتلا به سندرم پاسخ التهابی سیستمیک ناشی از عفونی شدن بدن منجر شود که درصورتی که به درستی تشخیص داده و درمان نشود می‌تواند کشنده باشد.
نتایج این مطالعه در مجله International Journal of Sports Medicine and Exercise Immunology Reviews منتشر شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها