خورشید، لباس تابستان پوشید

سرطان پوست در انتظار مردان طاس

جام جم سرا- یک متخصص پوست و مو با بیان این‌که علت اصلی سرطان پوست، تماس طولانی نور آفتاب با پوست است گفت: تابش خورشید و اشعه آن موارد ابتلا به این نوع سرطان را در مردان بخصوص افراد طاس بیشتر کرده زیرا مردها به واسطه فعالیتشان بیشتر در محیط‌های باز به سر می‌برند.
کد خبر: ۸۰۹۰۰۷
سرطان پوست در انتظار مردان طاس

دکتر علی ابراهیمی افزود: علاوه بر این، برخی عوامل ژنتیک و نیز فعالیت در مشاغلی که با مواد شیمیایی سرو کار دارد، می‌تواند در بروز این نوع سرطان موثر باشد. همین امر موجب شده تا موارد این نوع سرطان در مردان به واسطه فعالیت بیشتر آنها در محیط‌های باز و عدم استفاده آنها از کرم‌های ضد آفتاب بیشتر باشد. همچنین موارد این بیماری در کشاورزان به واسطه نوع فعالیت آنها شایع‌تر است.

وی به دخیل بودن ژنتیک فرد در ابتلا به سرطان پوست اشاره کرد و افزود: افرادی که دارای پوست سفید و روشن هستند، بیش از سایر افراد استعداد ابتلا به ضایعات سرطانی و پیش سرطانی را دارند.

ابراهیمی ایجاد ضایعات و زخم بر روی پوست به طوری که بهبود آن دو تا سه ماه به طول بیانجامد را از جمله علائم ابتلا به سرطان پوست عنوان کرد.

این متخصص پوست همچنین تغییر رنگ خال، ایجاد خال، ایجاد ضایعه‌های قهوه‌ای رنگ بر روی پوست، نامتقارن بودن حاشیه خال و ناهمگن بودن رنگ آن را از جمله دیگر علائم تشخیصی این نوع سرطان عنوان کرد و افزود: قطعا تشخیص این سرطان تنها توسط پزشک امکان‌پذیر است و افراد نباید با تشخیص یک نوع ضایعه بر روی پوست خود نگران شوند، زیرا همه ضایعات پوستی نشانه‌ای از وجود سرطان پوست نیست.

وی با بیان اینکه بیشتر موارد این نوع سرطان در سنین بالای 40 تا 50 سال بروز پیدا می‌کند، گفت: همچنین بسیاری از موارد این سرطان قابل درمان هستند. برخی از موارد سرطان پوست شکل مهاجم‌تری دارند که چنانچه در مراحل اولیه تشخیص داده شوند به راحتی قابل درمان هستند.

ابراهیمی با اشاره به تاثیر مستقیم تماس پوست با نور خورشید در افزایش احتمال ابتلا به سرطان پوست عنوان کرد: از همین رو توصیه می‌شود همه افراد حتما هنگام رفتن به مکان‌های باز از کرم ضدآفتاب و کلاه استفاده کنند. مردانی که سر آنها کم مو یا فاقد مو است باید بالای سر خود و نیز پشت گردن را حتما ضد آفتاب بزنند. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها