به‌دنبال قانع نشدن نمایندگان استیضاح‌کننده وزیر آموزش و پرورش از توضیحات علی‌ اصغر فانی در جلسه‌ای که یکشنبه‌ شب برگزار شد، رایزنی‌ها برای توقف این استیضاح ادامه دارد.
کد خبر: ۸۰۸۶۰۲
رایزنی‌ها درباره استیضاح فانی

بر همین اساس محمد دهقان، عضو هیات رئیسه مجلس به فارس گفته نشست غیرعلنی مجلس با حضور نوبخت و فانی این هفته برگزار می‌شود.

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور هم با بیان این که در آموزش و پرورش کارهای بسیاری انجام شده، معتقد است: انصاف نیست وزیر استیضاح شود بلکه باید از این وزیر قدردانی شود. غلامعلی حدادعادل، رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس هم دیروز در جمع خبرنگاران گفت: من در شرایط فعلی استیضاح وزیر آموزش و پرورش را به مصلحت نمی‌دانم.

حرف و حدیث‌ها درباره تندیس روحانی

در پی انتشار خبر رونمایی از تندیس «حسن روحانی» در زادگاه رئیس‌جمهور، بسیاری از چهره‌های سیاسی به این اقدام واکنش نشان دادند.

بر همین اساس احمد پورنجاتی، فعال اصلاح‌طلب با انتقاد از این موضوع، از رئیس‌جمهور درخواست کرد جلوی این اقدام را بگیرد.

به گزارش فارس، او در صفحه خود در فضای مجازی نوشته است:‌ شنیده‌ام که در ولایت زادگاهتان سرخه سمنان از تندیس شما رونمایی کرده‌اند و قرار است در میدان شهر نصب شود. اگر چنین باشد، به گمانم هر شیرپاک‌خورده‌ای که بانی این کار بوده آگاه و ناآگاه به قصد خیر یا به انگیزه‌ای مرموز، یا جنابعالی را با «حاجی میرزا آقاسی» عوضی گرفته یا پوست خربزه‌ای نذر کفش‌های مبارک شما کرده است.

وی نوشته است: این‌گونه کارها به همان اندازه که برای قدرشناسی از اهل دانش و پژوهش و فرهنگ و هنر، ستودنی و لازم است برای اهالی سیاست و قدرت بویژه تا هنگامی که بر کرسی صدارت و منصب‌اند و حتی هنوز در این جهان تشریف دارند، چندان خوشایند نیست. پیشنهاد خیرخواهانه‌ام به عنوان یک شهروند ایرانی که به شما رای داده، این است که اگر دروغ است، بسرعت تکذیب کنید و اگر راست است، بسرعت جلوی این کار ناپسند را بگیرید.

موافقت مشروط با انتخابات الکترونیکی

نجات‌الله ابراهیمیان، سخنگوی شورای نگهبان درباره تصمیم وزارت کشور به برگزاری انتخابات الکترونیکی در شهرهای بزرگ به تسنیم گفت: اگر دولت زیرساخت‌های فنی لازم و امنیت آن را تامین کند، هیچ مشکلی با برگزاری انتخابات به‌صورت الکترونیک نداریم.

او درباره طرح استانی شدن انتخابات هم گفته «ما و برخی از اعضا، مذاکراتی با برخی نمایندگان داشته‌ایم... و گفته‌ایم در گذشته طرحی با این ویژگی‌ها و شبیه همین ایده‌های فعلی در مجلس تصویب شده و با مخالفت شورای نگهبان مواجه شده است. بنابراین کسانی که طرح جدیدی تنظیم می‌کنند باید این سابقه را لحاظ کنند و در نظر بگیرند آیا در این اقدام جدید نگرانی‌هایی که در آن زمان شورای نگهبان اعلام کرده بود، رفع شده است یا خیر.»

دیدار موتلفه، ایثارگران و پایداری با آیت‌الله یزدی

همزمان با ادامه فعالیت‌های حزبی برای رقابت‌های انتخاباتی مجلس دهم، دبیرکل حزب موتلفه از دیدار سه تشکل موتلفه، ایثارگران و پایداری با رئیس جامعه مدرسین خبر داده است.

او درباره ادامه روند دیدارها با پایداری و ایثارگران در گفت‌وگو با فارس خاطرنشان کرد: مبنای ما این است که این نشست‌های سه‌جانبه را ادامه دهیم و جلسه بعدی آن نیز بزودی برگزار خواهد شد. همزمان، صادق محصولی، عضو ارشد جبهه پایداری نیز از برگزاری همایش این جبهه پس از ماه مبارک رمضان خبر داده است.

توضیحات پورمحمدی درباره فیلترینگ

مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری در گفت‌وگو با ایسنا به موضوع فیلترینگ اشاره و بیان کرده است: «درصددیم خدماتی را که شهروندانمان می‌خواهند با تکنیک داخلی و برخورداری از مزایای داخلی تولید کنیم؛ یعنی با نرم‌افزار و سرور داخلی شبکه اجتماعی بومی ایجاد کنیم. ما باید شهروندان را تشویق کنیم تا از شبکه و جستجوگرهای داخلی استفاده کنند».

وی درباره برخی اظهارنظرها درباره کنترل مطالب در شبکه‌های اجتماعی هم انتقاد کرده است که «واقعا جای ایراد است مردم ما بر کنترل داخلی کشور وسواس دارند و نسبت به کنترل جهانی بی‌تفاوت‌ هستند.»

مشکل ازدواج جوانان هم به تحریم‌ها ربط پیدا کرد

در ادامه سلسله اظهارنظرهای مقامات دولتی درباره ارتباط تحریم با مشکلات روزمره مردم، فارس به نقل از علی یونسی دستیار ویژه رئیس‌جمهور نوشته است: جوانان استطاعت مالی برای ازدواج ندارند و دولت وظیفه دارد این مشکلات را برطرف کند و امیدواریم با لغو تحریم‌ها این مشکلات برطرف شود.

پست‌ها فقط برای یاران اصلی

اکبر ترکان، مشاور ارشد رئیس‌جمهور دیروز در همایش طلوع امید که به مناسبت سالروز حماسه 24 خرداد در خرم‌آباد برگزار شد، گفت: این که برخی می‌خواهند خود را یاران اصلی دولت برای پست گرفتن معرفی کنند، برای ما قابل قبول نیست و نباید عده‌ای از «مجاهدان شنبه» که پس از انتخابات به رئیس‌جمهور می‌پیوندند، پست و مقام بگیرند.

به گزارش فارس، او اظهار کرد: اگر کسانی بخواهند تغییر رویه دهند و با دولت همراه شوند ما با آنها مشکلی نداریم، اما اگر کسانی بخواهند جلوی پست گرفتن یاران اصلی دولت را بگیرند، باید جلوی آنها گرفته شود.

درخواست اعمال ماده ۱۸

سیدمحمود علیزاده‌طباطبایی، وکیل مدافع مهدی هاشمی در گفت‌وگو با تسنیم از تصمیم موکلش مبنی بر ارائه لایحه اعمال ماده ۱۸ به رئیس دستگاه قضا خبر داد.

تقاضای اعمال ماده 18 به رئیس قوه قضاییه تقدیم می‌شود و اگر خلاف بین شرع بودن حکم از سوی رئیس دستگاه قضا تائید شود، رئیس قوه قضاییه حکم را نقض می‌کند اما درخواست اعاده دادرسی به دیوان عالی کشور ارائه می‌شود.

همزمان، غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، معاون اول رئیس قوه‌قضاییه به میزان گفت: در حال حاضر پرونده مهدی هاشمی مراحل اجرایی را طی می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها