معاون رییس جمهور و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور تاکید کرد که دولت با حفظ عزت ملی و رعایت حقوق مردم ایران برای در هم شکستن تحریم های ظالمانه تلاش می کند.
کد خبر: ۸۰۸۴۳۷
تحریم های ظالمانه را در هم می شکنیم

محمدباقر نوبخت روز دوشنبه در سفر به کرمانشاه افزود: البته چرخیدن امور کشور را منحصر به رفع تحریم ها نکرده ایم، زیرا دولت برای شرایط تحریم هم برنامه هایی دارد.

وی با اشاره به عدم دسترسی به بخش بزرگی از مطالبات و منابع ارزی حاصل از درآمدهای نفتی گفت: یکی از مشکلات ما همین مورد است به طوری که اکنون از کشور هندوستان بابت فروش نفت افزون بر هشت میلیارد دلار طلب داریم که به دلیل محدودیت ناشی از تحریم های ظالمانه نمی توانیم به این منابع دسترسی داشته باشیم اما امیدواریم با رفع تحریم ها، منابع ارزی حاصل از فروش نفت در خارج را به کشور وارد و در بانک مرکزی نگهداری کنیم تا در شرایط مقتضی برای بهبود شرایط اقتصادی کشور بکار گرفته شود.

کسری بودجه تا پایان امسال صفر است

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور همچنین در پاسخ به سوالی که آیا در بودجه امسال با کسری روبرو خواهیم بود یا خیر اظهار کرد: قطعا تا پایان امسال کسری بودجه صفر خواهد.

نوبخت گفت: اگر بخواهیم هزینه نکنیم با توجه به فرض تحقق نیافتن درآمدها، کسری بودجه ای هم نخواهیم داشت اما از 100 درصد درآمدها، امروز بخش زیادی از منابع تحقق نیافته ولی سعی می کنیم تا پایان ماه جاری، رقم دقیق عدم تحقق را از طریق خزانه اعلام کنیم.

معاون رییس جمهور با این حال از تحقق نیافتن 50 درصدی منابع پیش بینی شده در قانون بودجه امسال خبر داد.

وی تاکید کرد: به دلیل تحقق نیافتن درآمدها، در 2 ماه اخیر دولت نتوانسته برای بخش عمرانی کشور اعتباراتی تزریق کند ولی امروز (25 خرداد) 76 هزار میلیارد ریال به بخش عمرانی تخصیص یافت.

وزیر تعاون و رفاه اجتماعی در مورد حذف یارانه پردرآمدها اطلاع رسانی خواهد کرد

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در پاسخ به این سوال که تکلیف حذف یارانه اقشار پردرآمد که مدتهاست در دستور کار دولت قرار دارد به کجا رسید؟ گفت: برای این کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار است بررسی های لازم را انجام دهد.

معاون رییس جمهور افزود: قرار است بزودی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این مورد اطلاع رسانی کند.

250 طرح بزرگ تا پایان امسال در کشور به بهره برداری می رسد

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در مورد طرح هایی که در بخش عمرانی قرار است به بهره برداری برسد، گفت: دولت برای تکمیل 250 طرح بزرگ در کشور تا پایان امسال برنامه ریزی کرده است.

وی اظهار کرد: برخی از پروژه های کلان در کشور در تعهدات بخش غیر دولتی است اما آن دسته از طرح هایی که مربوط به دولت و بودجه ملی است، مورد توجه دولت قرار خواهد گرفت گرچه امسال سه شرط برای طرح ها از سوی دولت تعیین شده که پیشرفت بالای 80 درصد، کمک به توازن منطقه ای و ادغام سازی دست کم دو طرح برای بررسی آنها تعیین شده است.

نوبخت تاکید کرد: همه 2 هزار و 900 طرح شاخص و البته ناتمامی که در کشور وجود دارند با این سه شاخص ها مورد بررسی و توجه دولت واقع می شوند.

معاون رییس جمهور در پایان ابراز امیدواری کرد که با توجه به تزریق اعتبارات 76 هزار میلیارد ریالی به حوزه عمرانی کشور، استان کرمانشاه نیز از این اعتبارات با درایت استاندار و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان به نحو مطلوبی بهره برداری کند.

در استان کرمانشاه افزون بر 2 هزار و 500 طرح ریز و درشت در زمان 2 دولت سابق کلنگ زنی شد که همه آنها ناتمام و نیمه کاره هستند و از جمله طرح های شاخص می توان به طرح احداث پالایشگاه 100 هزار بشکه ای آناهیتا، کارخانه خودروسازی صحنه، دهکده المپیک، منطق ویژه اقتصادی در شهرستان های اسلام آبادغرب و قصرشیرین و نیز راه آهن غرب اشاره کرد.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
مجید
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
۰
۰
انشاله به قیمت غیرت ملی نباشد

نیازمندی ها