مشکلات و اختلالات بیخوابی را پشت سر بگذارید

۷ پیشنهاد محققان برای خوابی خوب و راحت

جام جم سرا- تحقیق جدیدی که در دانشگاه پنسیلوانیا به سرانجام رسیده، بیانگر این است که انواع معینی از فعالیت‌های فیزیکی می‌تواند منجر به خواب بهتر شود.
کد خبر: ۸۰۸۲۸۷
۷ پیشنهاد محققان برای خوابی خوب و راحت

محققان دانشگاه پنسیلوانیا دریافتند انجام فعالیت‌های فیزیکی نظیر پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، باغبانی، گلف، دویدن، وزنه‌برداری، یوگا/پیلاتس با عادات خواب بهتر مرتبط هستند.

«مایکل گراندر»، سرپرست گروه تحقیق، در این باره می‌گوید: «این نتایج منطبق با افزایش روزافزون مقالات علمی در مورد نقش خواب بر عملکرد انسان است. مطالعات آزمایشگاهی نشان می‌دهد که عدم خواب مناسب با عملکرد ضعیف بدنی و روانی مرتبط است و این مطالعه به ما نشان می‌دهد که در حقیقت هم این مسئله وجود دارد.»

در این مطالعه محققان داده‌های مربوط به خواب و فعالیت‌های فیزیکی بیش از ۴۲۹ هزار فرد بزرگسال را از برنامه «سیستم نظارت بر فاکتور خطر رفتاری سال ۲۰۱۳» جمع‌آوری و تحلیل نمودند. از پاسخ‌دهندگان در نظرسنجی پرسیده شد که در طول ماه گذشته چه نوع فعالیت فیزیکی را بیشتر انجام داده‌اند و در طول ۲۴ ساعت معمولاً چه میزان می‌خوابند.

آن‌ها متوجه شدند فعالیت‌های فیزیکی نظیر خانه‌داری و بچه‌داری با افزایش موارد خواب بد و بی‌کیفیت در ارتباط است و فعالیت‌هایی نظیر دوچرخه‌سواری و باغبانی با موارد کمتری از خواب ناکافی مرتبط است. (مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها