اینترنت در ایستگاه بین‌المللی فضایی با سرعتی بسیار پایین در اختیار فضانوردان قرار دارد

سرعت اینترنت در فضا چقدر است؟

اوضاع اینترنت در ایستگاه فضایی به حدی وخیم است که فضانوردان آن را از اینترنت دایل‌آپ نیز کندتر می‌دانند و در توییت‌های خود بارها نارضایتی خود را از این امر اعلام کرده‌اند.
کد خبر: ۸۰۷۸۴۹
سرعت اینترنت در فضا چقدر است؟

جام جم کلیک: استفاده از اینترنت بر روی زمین به امری بدیهی برای ما تبدیل شده است، اینترنت همراه، اینترنت خانگی، اینترنت بی‌سیم ماهواره‌ای و ... موجب شده‌اند که همواره روش‌هایی برای اتصال به شبکه جهانی را در اختیار داشته باشیم ولی اوضاع اینترنت در فضا چطور خواهد بود؟

مدت زمان پنج سال از نخستین باری که اینترنت برای ساکنان ایستگاه بین‌المللی فضایی مهیا شده است می‌گذرد و در طول این مدت، بسیاری از فضانوردان با کمک این شبکه با خانواده خود بر روی زمین ارتباط برقرار کرده‌اند ولی سرعت اینترنت در فضا چقدر است؟ بسیاری از ما ممکن است فکر کنیم که اینترنت در فضا، سرعتی نجومی خواهد داشت ولی در حقیقت نتیجه عملی این موضوع کاملا برعکس است.

ایستگاه بین‌المللی فضایی به پیشرفته‌ترین تجهیزات ماهواره‌ای برای ارتباط مجهز است و پهنای باند بسیار عظیمی را در اختیار دارد ولی این پهنای باند به معنای دسترسی سریع به اینترنت نیست و بنا به گفته اسکات کلی و رید وایزمن که دوتن از سرنشینان این ایستگاه هستند، سرعت اینترنت در فضا از اینترنت دایل‌آپ نیز پایین‌تر است.

علت این امر تنها فاصله ارسال امواج است، اطلاعات اینترنتی این افراد باید ابتدا به ماهواره‌ها انتقال پیدا کرده و پس از آن به کره زمین انتقال بیابد و پس از تحلیل، مسیر عکس را طی نموده و به ایستگاه فضایی بازگردد. این امر موجب می‌شود که حتی پهنای باند بالا و تجهیزات فوق پیشرفته نیز نتواند برای بهبود سرعت اینترنت در فضا مفید باشد. بنابراین اگر از سرعت اینترنت خانگی خود ناراضی هستید، بدانید که حتی در فضا نیز افرادی هستند که اینترنتی کندتر از شما در اختیار دارند.

آناهیتا عیوض‌خانی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
Cyrus the great
Australia
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
۰
۰
ولی هر چقدرم داغون باشه سرعتش از نت ما بیشتره

نیازمندی ها