سردار فدوی در یادواره سرداران شهید و 68 شهید تدارکات و پشتیبانی سپاه:

ابتکار عمل منطقه در دست ایران است

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: همه تلاش‌های استکبار به این خاطر است که در ایران و منطقه ناامنی به وجود بیاورد اما نتایج کار آنان برعکس بوده و شرایط ابتکار عمل در دست ایران قرارگرفته و آنان در حالت انفعال هستند.
کد خبر: ۸۰۶۹۸۴
ابتکار عمل منطقه در دست ایران است

علی فدوی صبح امروز پنجشنبه در دومین یادواره سرداران شهید و 68 شهید تدارکات و پشتیبانی سپاه امام صادق استان بوشهر اظهار داشت: باید به این حقیقت باور داشته باشیم که انقلاب ایران اکنون در شرایطی قرار گرفته که تاکنون به این اندازه قدرتمند نبوده است.

وی بیان کرد: همواره باید به دو اصلی واقف باشیم یکی اینکه به قدرت انقلاب اسلامی باور داشته باشیم و دیگر اینکه باور کنیم دشمن نیز آسیب‌هایی دارد که قادر نیست از آن دوری کند.

فدوی افزود: با وجود قدرت کنونی ایران، برای دشمن قطعی شده که اگر حمله کند ضرر این اقدام بیش از نفع آن برای آنها خواهد بود به همین خاطر تاکنون جرأت نکرده‌اند به ایران نگاه چپ کنند زیرا به قدرت ایران واقف هستند و می‌دانند هر روز به قدرت بازدارنده ایران اضافه می‌شود.

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: با وجود امنیت و اقتدار و همچنین انفعالی نبودن در مقابل استکبار جهانی، روزی می‌خوریم و رزمندگان دوران دفاع مقدس نیز که اکنون در جمع حضور دارند انتظارشان این است که آرزویشان یعنی پیوستن به شهدا محقق شود.

فدوی گفت: تمام عالم دچار حوادثی است که مستکبرین به وجود آوردند اما در کشور ما به برکت خون شهدا و رهبری‌های امام شهدا و امام حاضر وضعیتی وجود دارد که دشمن تمام تلاش خود را می‌کند تا ناامنی به وجود بیاورد اما موفق نبوده و ابتکار عمل در دست ایران افتاده و دشمن در موضع انفعالی قرارگرفته است.

وی با اشاره به اینکه دشمن به قدرت ایران پی برده است، تصریح کرد:‌ اتحادیه اروپا در مقابل آمریکا در موضع ضعف است به‌طوری‌که در مذاکرات هسته‌ای آمریکایی‌ها به بقیه نمایندگان کشورهای دیگر توجهی ندارند و حتی در مواردی به آنان تشر هم زده اما آیا قدرت چنین برخوردی با ایران دارند؟

فرمانده نیروی دریایی سپاه اظهار داشت: اعمال حاکمیت ایران در هر صحنه‌ای که نیاز باشد حاکم می‌شود و نمونه آن را می‌توان در موضوع کشتی مرسک مشاهده کرد، در واقع در هیچ جای عالم چنین حوادثی نمی‌بینید فقط در رویارویی انقلاب با دشمنان این موضوع دیده می‌شود.

فدوی بابیان اینکه آمریکایی‌ها به قدرت ایران اذعان دارند، گفت: آنان می‌دانند که وقتی لازم باشد ایران اعمال حاکمیت خود را انجام می‌دهد و این نیست مگر به برکت استقامتی که انقلاب اسلامی درراه راست خدا داشته است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه افزود: وقتی قرار شد رزمندگان با تیغ محک بخورند به‌خوبی محک خوردند، وجود 200 هزار شهید انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نشانه این است که شهدا محک خوبی خوردند و به برکت شهدا نیز ملت نیز محک خوبی خوردند.

وی گفت: ‌نقطه عطفی در شیعه وجود دارد که اگر توجه خاصی به آن داشته باشیم ما را پیروز خواهد کرد و آن نقطه عطف این است که بعد از آخرین پیامبر خدا، خداوند بندگانش را رها نکرد و با امامانی از اهل‌بیت پیغمبر راه خود را ادامه داد و بعد از غیبت نیز نائبین امام زمان راه را ادامه دادند.

فدوی اظهار داشت: اگر همه حواس، دل و زبان و عمل به این نقطه عطف جمع شده بود در کل عالم وضعیتی متفاوت‌تر داشتیم.

وی بابیان اینکه هیچ مقامی بالاتر از مقام شهید نیست، اضافه کرد: برکاتی که کشور و ملت ایران را در برمی‌گیرد مربوط به همان شهداست و هرازگاهی که کشور در شرایط خاصی قرار می‌گیرد که نیاز به قدرت مضاعف داشته باشد شهدایی برمی‌خیزند و با سرعت خود را به کشور می‌رسانند که یادآوری کنند شهدا زنده‌ترین زنده‌ای هستند که می‌توان آنان را تصور کرد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه خاطرنشان کرد: آیا کار فرهنگی باارزش‌تر از اینکه شهدایی برمی‌گردند و ارزش‌های شهدا به رخ کشیده می‌شود سراغ دارید؟ چندین برابر شهدای ما عراقی‌ها کشته دادند آیا چنین مراسمی را در عراق سراغ دارید؟ بنابراین بین شهدایی که می‌دانند در چه راهی شهید شدند با دیگر شهدا فرقی وجود دارد.

فدوی با اشاره به وصیت‌نامه شهدا گفت: تمام شهدا در وصیت خود به خداوند، ائمه و پیامبر و ارزش‌ها وصیت کردند، ارزش‌هایی که منشأ آن پیامبر بوده است، شهدا به راهی رفتند که انتهای آن قائل شدن به شهادت بود و ما عنایت خداوند به شهدا را نمی‌دانیم و این موضوع برای ما قابل‌درک نیست مگر اینکه مفتخر به شهادت شویم و یا اگر نشدیم در عنایت شهیدی قرار بگیریم.

وی با اشاره به بزرگداشت شهدای تدارکات جنگ تحمیلی گفت: شهدایی در تدارکات بودند که در سطوح عالی نظامی بودند اما به خاطر اینکه الزام می‌دیدند به‌عنوان تدارکات هم خدمت می‌کردند.

فدوی تصریح کرد: در طول 8 سال دفاع مقدس 4500 شهید تدارکات تقدیم کشور شد، تدارکات در برخی عملیات به‌گونه‌ای عمل می‌کردند که به خط مقدم رفته و حتی در این منطقه نیز غذای گرم به رزمندگان می‌رساندند و در همین عملیات به شهادت می‌رسیدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها