آموزش آشپزی

طرز تهیه پلو چینی

مواد لازم: آلبالو: نیم کیلو، شکر: 800 گرم، برنج: 5 پیمانه، نمک و روغن: به میزان لازم، کره: 100 گرم، پیاز: یک عدد، زعفران: 2 قاشق غذا‌خوری، مرغ یا گوشت چرخ کرده: 700 گرم، خلال پسته و بادام: 100 گرم. دستور پخت و روش طبخ این غذای ایرانی را در ادامه بخوانید.
کد خبر: ۸۰۶۹۱۸
آموزش آشپزی: طرز تهیه آلبالو پلو

طرز تهیه:

ابتدا هسته آلبالوها را بگیرید و در یک ظرف لعابی بریزید و لابه‌لای آلبالو را شکر بریزید و یک روز در یخچال نگه دارید تا آب انداخته و بعد با همان ظرف روی حرارت بگذارید و بپزید، البته دقت کنید خیلی له نشود. برنج را قبلا چلو کش کنید. اگر از گوشت چرخ کرده استفاده می‌کنید، آن را با پیاز رنده شده و نمک و فلفل ورز دهید و قلقلی کرده و سرخ کنید. ولی اگر با مرغ درست می‌کنید، آنها را بپزید و کنار بگذارید.

در یک قابلمه مقداری روغن بریزید و برای ته دیگ از نان استفاده کنید و برنج را کم‌کم روی ته‌دیگ بریزید و از آلبالوی آماده شده لابه‌لای برنج بریزید و کره را آب کرده، روی پلو ریخته و آن را دم بگذارید. دقت کنید به خاطر شیرین بودن این غذا زود می‌سوزد، حتما بعد از بخار پیچیدن، حرارت را کم کنید و مراقب باشید.خلال‌ها را بشویید و کمی داخل آب نگه دارید. پیاز را سرخ کرده و قلقلی‌ها را درون آن بریزید و خلال‌ها را هم صاف کنید و داخل پیاز و گوشت تفت دهید و زعفران را به آنها اضافه کرده و در ماهی‌تابه را ببندید تا خلال و گوشت قلقلی شده مغز پخت شود. بعد از دم کشیدن، پلو را در دیس بکشید و روی آن را با قلقلی و خلال‌ها تزئین کنید. چنانچه از مرغ استفاده می‌کنید، تکه‌های مرغ را اطراف پلو بچینید و خلال‌ها را روی پلو بکشید، تزئین کنید و نوش جان کنید. (جام جم سرا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها