طرح الزامات توافقنامه هسته‌ای در کمیسیون امنیت ملی مجلس تصویب شد

همزمانی توافق با لغو تحریم‌ ها و ممنوعیت بازرسی از مراکز نظامی

جزئیات طرح یک فوریتی الزامات ضروری توافقنامه هسته‌ای ایران با ۱+۵ که در نشست امروز کمیسیون سیاست خارجی مجلس به تصویب رسید منتشر شد.در این طرح همزمانی توافق با لغو تحریم‌ ها و ممنوعیت بازرسی از مراکز نظامی تاکید شده است.
کد خبر: ۸۰۶۳۵۲
همزمانی توافق با لغو تحریم‌ ها و ممنوعیت بازرسی از مراکز نظامی

به گزارش فارس، نشست امروز (سه‌شنبه) کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی برای بررسی جزئیات طرح جامع هسته‌ای پارلمان برگزار شد.

وکلای ملت در نشست امروز جزئیات طرح یک فوریتی الزامات ضرورت توافق‌نامه‌ای هسته‌ای ایران با 1+5 به تصویب رساندند.

پیش‌تر کلیات طرح مذکور در نشست کمیسیون سیاست خارجی مجلس به تصویب رسیده بود.

قرار است این طرح به عنوان طرح جامع هسته‌ای مجلس در دستور کار صحن علنی خانه ملت قرار گیرد.

متن کامل این طرح به شرح ذیل است:

طرح یک فوریتی الزامات ضروری توافق‌نامه هسته‌ای ایران با 1+5

ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

با احترام طرح ذیل که به امضای 225 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسیده است جهت طی مراحل قانونی تقدیم می‌شود.

مقدمه (دلایل توجیهی):‌

در راستای صیانت از عزت، استقلال و حقوق مسلم ملت رشید ایران اسلامی، دستاوردهای هسته‌ای دانشمندان این مرز و بوم و ضرورت حمایت از تیم مذاکره‌کننده کشور عزیزمان در برابر تهدیدات و زیاده‌خواهی نظام سلطه به رهبری آمریکا و جهت تسهیل در انجام توافق نهایی ایران با کشورهای 1+5، طرح الزامات ضروری توافقنامه هسته‌ای ایران با کشورهای 1+5 با تأکید بر رفع تحریم‌های ظالمانه تحمیلی، جلوگیری از رخنه امنیتی عوامل استکبار و توسعه دانش و پژوهش با قید یک فوریت تقدیم مجلس شورای اسلامی می‌شود.

ماده واحده:

در راستای تعهد و تأکید بر رعایت مقررات پادمان معاهده منع گسترش سلاح‌هسته‌ای و بر اساس اصول 77 و 125 قانون اساسی، هرگونه نتایج مذاکره هسته‌ای با کشورهای1+5 در صورتی معتبر است که الزامات زیر ر ا بصورت شفاف رعایت کرده و به تصویب مجلس شورای اسلامی برساند.

1. لغو کامل و یکپارچه همه تحریم‌های مقرر در قطعنامه‌های شورای امنیت، مصوبات اتحادیه اروپا، کنگره و دولت آمریکا در روز توافق انجام پذیرد.

2. آژانس انرژی اتمی مجاز به انجام نظارت‌های متعارف از سایت‌های هسته‌ای است و دسترسی به کلیه اسناد دانشمندان و اماکن نظامی، امنیتی و مکان‌های حساس غیر هسته‌ای با هر بهانه‌ای ممنوع است.

3. هیچ محدودیتی برای کسب دانش و فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای و زنجیره تأمین و تولید در تحقیق و توسعه پذیرفته نیست.

تبصره: نظارت بر حسن اجرای توافقنامه توسط هیأتی 7 نفره از نمایندگان مجلس شورای اسلامی منتخب نمایندگان مجلس انجام خواهد شد. این هیأت موظف است هر سه ماه یک بار گزارش روند اجرای توافق را به صحن علنی ارایه خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها