معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه:

برای دستیابی به توافق تحت فشار زمان نخواهیم بود

معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به اینکه در مذاکرات هسته ای برای دستیابی به توافق جامع تحت فشار زمان نخواهیم بود، گفت: چنانچه طرف مقابل رویکرد زیاده خواهانه نداشته باشد، تا پایان مهلت اعلام شده مذاکرات به نتیجه خواهد رسید.
کد خبر: ۸۰۵۶۵۰
برای دستیابی به توافق تحت فشار زمان نخواهیم بود

مجید تخت روانچی در دیدار المار بروک رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا این موضوع رابیان کرد.

وی اهمیت تبادل هیات های پارلمانی با کشورها و با پارلمان اروپا را مورد تاکید قرار داد و آن را در ایجاد درک متقابل و بهبود مناسبات میان دولت ها مفید و مثمر ثمر دانست.

معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه کشورمان همچنین دیدگاه ها و نقطه نظرات کشورمان را در خصوص مذاکرات هسته ای تشریح کرد.

روانچی با اشاره به روند جاری مذاکرات بر ضرورت پای بندی به توافقات و تفاهمات قبلی حاصله تاکید ورزید.

وی اظهار کرد: عزم و اراده جمهوری اسلامی ایران به پیش بردن مذاکرات با جدیت و قوت و تلاش همه جانبه برای دست یافتن به یک توافق خوب، معقول و قابل قبول است.

معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه کشورمان تاکید کرد: ما برای دستیابی به توافق جامع تحت فشار زمان نخواهیم بود.

روانچی زمینه های مستعد همکاری های متقابل و مفید دو طرف در مسائل سیاسی اقتصادی تجاری و فرهنگی را تشریح و آمادگی کشورمان را برای همکاری با اروپا در موضوعاتی مانند مبارزه با تروریسم ، مبارزه با افراط گرایی ، امنیت منطقه ای ، تبادلات بازرگانی و تامین انرژی اعلام کرد .

تفاهم در مذاکرات هسته ای فصل جدیدی در توسعه روابط بین ایران و اروپا

رییس کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا نیز در این دیدار به تمایل آن پارلمان به توسعه مناسبات با ایران اشاره کرد و آن را در چارچوب مناسبات دو طرف موثر و سازنده خواند.

المار بروک با تشریح نقطه نظرات پارلمان اروپا در خصوص مذاکرات هسته ای ، نسبت به حل اختلاف نظرها و رسیدن به تفاهم تا زمان مقرر ابراز امیدواری کرد و این امر را فصل جدیدی در توسعه روابط همه جانبه بین اروپا و ایران دانست.

اعضای هیات پارلمانی اروپا در ادامه به علاقه پارلمان اروپا به ادامه و توسعه گفتگو و رایزنی با جمهوری اسلامی ایران در خصوص مسائل مورد نظر طرفین اشاره کرده و تداوم و توسعه ارتباطات پارلمانی را در این راستا مهم قلمداد کردند.

المار بروک و هیات همراهش مرکب از نمایندگان و مسئولان پارلمان اروپا در برای انجام سفری دو روزه و دیدار با مقامات کشور، شنبه وارد تهران شدند.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها