جام جم سرا- به گفته پزشکان متخصص در دردهای میگرنی، الگوی سردرد در زنانی که به میگرن مبتلا هستند اغلب در دوران بارداری آنها تغییر می‌کند.
کد خبر: ۸۰۵۴۲۴
اثرات بارداری بر سردردهای میگرنی

کارشناسان معتقدند که بسیاری از زنان مبتلا به سردردهای میگرنی در دوران بارداری کمتر دچار این عارضه می‌شوند. دکتر «دیوید دودیک» از انجمن میگرن آمریکا گفت: زنانی که به میگرن مبتلا هستند، این فرصت را دارند که در دوران بارداری کمتر از این عارضه آزار ببینند.
بررسی‌ها نشان می‌دهد 50 تا 80 درصد زنان مبتلا به میگرن در دوران بارداری به خصوص در سه ماهه دوم و سوم و به دلیل افزایش سطح استروژن به میزان کمتری سردرد میگرنی را تجربه می‌کنند. همچنین در این مطالعه تاکید شد در زنانی که میگرن آنان با دوران قاعدگی مرتبط است در دوران بارداری میزان سردردهای میگرنی در آنان کاهش می‌یابد.
هرچند زنانی که دچار عارضه میگرن نیستند ممکن است برای اولین بار این بیماری را در دوران بارداری تجربه کنند. با این حال در برخی از زنان، با سابقه ابتلا به میگرن ممکن است شدت حمله میگرنی در دوران بارداری بیشتر باشد.
نتایج برخی از مطالعات حاکی از آن است که زنان مبتلا به میگرن در این دوران با مشکلات بیشتری روبه‌رو می‌شوند. به طور مثال این زنان ممکن است به مشکلات مربوط به رگ‌های خونی، اضافه وزن و مشکلات خواب مبتلا شوند.
به گزارش هلث دی‌نیوز، متخصصان تاکید دارند که زنان مبتلا به میگرن باید مطمئن باشند فشارخون و سطح کلسترولشان تحت کنترل است و پیش از شروع بارداری از استعمال سیگار خودداری کنند. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها