دبیر اجرایی پویش ملی سرطان صورتی خبر داد

معاینه رایگان جهت پیشگیری از سرطان سینه از 7 تا 14 آبان‌

جام جم سرا- بر اساس دو مطالعه جدید در دنیای پزشکی، محققان دریافته‌اند که یکی از عوامل مهم و مؤثر در کاهش بروز احتمال ابتلا به سرطان پستان (سینه) و ریه در میان زنان، اهتمام آن‌ها به ورزش و فعالیت بدنی است.
کد خبر: ۸۰۴۹۲۴
زنان و عاملی مهم در کاهش ابتلا به سرطان پستان و ریه

به گفته محققان، ورزش کردن حتی در زنان سیگاری هم احتمال بروز سرطان ریه را در آنهایی که فعالیت بدنی بیشتری دارند نسبت به آنهایی که بیشتر می‌نشینند و کمتر حرکت می‌کنند کاهش می‌دهد.
این مطالعات نشان داده است در زنانی که در فعالیت های بدنی و ورزشی شرکت می کنند احتمال بروز سرطان سینه به اندازه یک سوم کاهش پیدا می کند.
مطالعه تاثیر ورزش بر سرطان ریه زنان بدنبال بررسی اطلاعات پزشکی حدود ۱۶۲ هزار زن ۷۹-۵۰ ساله در چهار بیمارستان ایالات متحده و توسط محققان دانشگاه استنفورد صورت گرفته است و نشان داده که هرچه زمان فعالیت بدنی و ورزش در زنان بیشتر باشد احتمال سرطان ریه در آنان کاهش می‌یابد. این تاثیر گرچه بر همه زنان مورد مطالعه مشاهده شده ولی در زنان با وزن کمتر بارزتر بوده است.
در مطالعه دیگری که توسط محققان فرانسوی صورت گرفته، پس از تحلیل نتایج ۳۸ مطالعه قبلی که در سال های ۲۰۱۴-۱۹۸۷ و مجموعا بر روی بیش از ۴ میلیون زن انجام شده بود، مشخص شده است که در زنانی با فعالیت بدنی و ورزشی زیاد، احتمال سرطان سینه ۲۰-۱۱ درصد کاهش می‌یابد. همین مطالعه نشان داد که فعالیت ورزشی شدید به اندازه هفته ای ۷-۴ ساعت می تواند این احتمال را ۳۱ درصد کاهش دهد. (مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها