لغو یکی از جنجالی‌ترین پروژه‌های تاریخ

شکست پروژه نظارت 24 ساعته بر مردم

نتایج تازه ترین نظرسنجی انجام شده نشان می‌دهد که تنها ۱۱ درصد شهروندان آمریکایی بر این باورند که شرکت‌های فناوری اطلاعات، حداکثر تلاش ممکن را برای حفاظت از اطلاعات شخصی کاربران انجام می‌دهند.
کد خبر: ۸۰۴۳۶۵
بی‌اعتمادی شدید آمریکایی‌ها نسبت به شرکت‌های فناوری اطلاعات

به گزارش جام جم کلیک: نظرسنجی موسسه آی سی ام که برای خبرگزاری اسپاتنیک انجام شده حاکی است که تنها 11 درصد مردم آمریکا با این مساله موافق هستند که شرکت‌های بزرگ فناوری اطلاعات نهایت تلاش خود را برای حفاظت از حریم خصوصی کاربران انجام داده و با نهادهای دولتی آمریکا مثل آژانس امنیت ملی همکاری نمی کنند.

این نظرسنجی افزود: حدود 37 درصد پاسخگویان نیز اعلام کرده‌اند که مشارکت شرکت های بزرگ فناوری اطلاعات در برنامه جاسوسی و نظارت دولت آمریکا مطابق با قانون بوده ولی 29 درصد مردم آمریکا این اقدام را غیر قانونی ارزیابی کرده‌اند.

این نظرسنجی از 1000 شهروند آمریکایی و 3 هزار نفر در انگلیس، آلمان و فرانسه انجام شده است. تنها 10 درصد آلمانی‌ها، 9 درصد فرانسوی‌ها و 7 درصد انگلیسی‌ها بر این باورند که شرکت های فناوری اطلاعات بیشترین تلاش خود را برای حفاظت از اطلاعات شخصی کاربران انجام می دهند.

افشای برنامه های جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا از سوی ادوارد اسنودن موجب شده تا شهروندان آمریکایی و اروپایی به شدت نسبت به برنامه های جاسوسی واشنگتن ابراز نگرانی کنند.

در سال 2014 میلادی، تعدادی از شرکت های بزرگ فناوری اطلاعات از جمله اپل، مایکروسافت و گوگل برای نخستین بار فاش کردند که درخواست هایی را از سوی آژانس امنیت ملی آمریکا برای همکاری در اجرای برنامه جاسوسی موسوم به "پریسم" دریافت کرده اند.

منبع: تسنیم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها