رئیس سازمان حج و زیارت در گفتگو با جام جم آنلاین خبر داد

1000 ضربه شلاق برای دو متجاوز سعودی فرودگاه جده

‌جلسه محاکمه دو مامور پلیس خاطی سعودی که مرتکب تعرض به دو نوجوان ایرانی در جده شده بودند، صبح دیروز در شعبه 7 دادگاه جنایی جده برگزار شد.
کد خبر: ۸۰۴۲۸۰
درخواست مجازات اعدام برای 2 پلیس خاطی سعودی

حسن قشقاوی، معاون وزیر امور خارجه در گفت‌وگو با خبرگزاری صداوسیما گفت: در جلسه محاکمه این دو مامور پلیس خاطی، دادستان جده در کیفرخواست خود، مجازات اعدام را با استناد به شرع و قانون برای این دو متهم خواستار شد.

وی افزود: در این جلسه که آقای زارع، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در جده نیز حضور داشت، کیفرخواست دادستان جده علیه دو متهم قرائت شد.

قشقاوی گفت: این دو پلیس خاطی به خیانت در امانت، ‌انجام ندادن صحیح وظیفه به عنوان پلیس و انجام عمل شنیع جنایی متهم شدند.

وی اضافه کرد: ‌جلسه بعدی محاکمه این دو پلیس خاطی عربستانی به منظور استماع دفاعیات وکلایشان به روز چهارشنبه هفته آینده موکول شد.

حق‌الوکاله ۲۰ میلیاردی

معاون اول رئیس قوه قضاییه از دریافت حق‌الوکاله ۲۰ میلیارد تومانی در اراک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، غلامحسین محسنی‌اژه‌ای که برای معرفی رئیس کل دادگستری استان مرکزی به اراک رفته است، با اشاره به عزم جدی قوه قضاییه در برخورد با مفاسد اقتصادی افزود: دستگاه قضایی در مقابله با فساد در داخل دستگاه قضایی هم اغماض نمی‌کند، من مطلع شدم در همین اراک حق‌الوکاله 20 میلیارد تومانی برای یک پرونده پرداخت شده و معلوم نیست که بررسی این پرونده بر چه اساس بوده که این وکیل به اندازه حقوق چند نسل کارمندان دولت، حق‌الوکاله گرفته و کاملا روشن است که در روند رسیدگی به این پرونده از روش‌های غیرمعمول و غیرمتعارف برای پیشبرد اهداف استفاده شده است.

دستگیری عوامل تروریستی در ارتباط با ماجرای مهاباد

با هوشیاری سربازان گمنام امام زمان (ع) اعضای یک تیم تروریستی که برای اقدامات خرابکارانه وارد ایران شده بودند، دستگیر شدند.

به گزارش ایسنا، روابط‌عمومی وزارت اطلاعات در بیانیه‌ای اعلام کرد: در اعترافات دستگیرشدگان مشخص شد آنها با توجه به وقایع هتل تارا در شهرستان مهاباد به منظور انجام عملیات ایذایی و انفجار برای گسترش بحران، ترور و کشته‌سازی و انتصاب آن به نظام جمهوری اسلامی ایران در جهت تحریک افکار عمومی علیه نظام وارد کشور شده بودند که قبل از هرگونه اقدامی شناسایی و توسط سربازان گمنام امام زمان (ع) در وزارت اطلاعات دستگیر شدند.وزارت اطلاعات اعلام کرد: از این تیم چهار نفره مقادیری سلاح و مهمات جنگی کشف و ضبط شده است.

درگیری لفظی حجتی با خبرنگاران

برخی رسانه‌ها از درگیری محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی با برخی خبرنگاران در نشستی که هفته گذشته با حضور نمایندگان جنوب استان کرمان در مجلس برگزار شده بود، خبر دادند.

خبرگزاری ایرنا نوشت: حجتی در بخشی از صحبت‌هایش در این نشست گفت: «در آنتالیا و آلمان دنیایی از گلخانه‌هاست و محیط‌زیست بی‌خود کرده مانع احداث گلخانه می‌شود»، اما ناگهان متوجه تصویربردار صداوسیما شد و خطاب به تصویربردار صداوسیما گفت: شما سوءاستفاده‌چی هستید؛ بی‌خود کرده کسی که شما را به این جلسه راه داده است.

براساس این گزارش، سپس مسئول حفاظت وزیر، دوربین صداوسیما را گرفت تا تصویر مورد نظر را پاک کند، اما چون نتوانست، برگشت و از خبرنگار و تصویربردار صداوسیما خواست تصویر را پاک کنند.

وقتی مسئول خبری صداوسیما در جنوب کرمان دوربین را برداشت تا با خود ببرد، مسئول حفاظت این ‌بار به نیروهای انتظامی حاضر در محل گفت: اینها را بازداشت کنید! با گفتن این جمله، دیگر خبرنگاران نیز واکنش نشان دادند و گفتند اگر قرار بر بازداشت است، همه باید با هم بازداشت شویم. در ادامه ماجرا، نیروی حفاظت با تصویربردار صداوسیما درگیری فیزیکی پیدا کرد و کف دست تصویربردار نیز دچار جراحت شد.

در این میان دیگر خبرنگاران تلاش کردند خبرنگار و تصویربردار و دوربین صداوسیما را از این معرکه برهانند.

سرانجام خبرنگاران، سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان را ترک کردند و وزیر را در ادامه برنامه‌های سفر، همراهی نکردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها